Redovisningskonsult med erfarenhet av kundfakturering

Redovisningskonsult med erfarenhet av kundfakturering

Arbetsbeskrivning

Just nu söker vi en kvalificerad redovisningskonsult med erfarenhet av kundreskontra till vår kund som bedriver specialistvård, forskning och utveckling inom ortopedi. Uppdraget är till en början på fyra månader med start snarast. För rätt person kan detta leda till en anställning hos vår kund.

Om tjänsten

På detta bolag kommer du ingå i en grupp med fyra andra redovisningsekonomer som sköter redovisning/fakturering åt systerbolag, här rapporterar du till Ekonomichefen. I ditt ansvarsområde ingår hela kundfakturaprocessen från kundfaktura, inbetalningar till avstämningar vid månadsboksluten, samt viss löpande bokföring. Bolaget står även inför behov av att utveckla och förbättra processer samt ett byte av ekonomisystem i nära framtid.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Fakturering av mottagningsbesök, operationer och rehabbesök från Visma adm

- Bokföring kassarapporter och inbetalningsjournaler

- Kravhanteringen/påminnelser till kund

- Uppbokning av upplupna intäkter samt kontoavstämningar vid månadsbokslut

- Uträkning av kundrabatter

- Inläggning av nya kunder/vårdavtal i journalsystemet Webdoc

- Statistik från Webdoc

- Skapa faktureringsunderlag till konsultläkare



Vem är du?

Som person är du prestigelös, driven och strukturerad. Du är serviceminded och tycker om breda kontaktytor och är en god kommunikatör både internt och externt. Du är van vid att jobba mot deadlines och strävar alltid efter att leverera med kvalité.



För att passa i rollen behöver du

- ha eftergymnasial utbildning med inriktning inom ekonomi

- några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, framför allt fakturering

- tycka om att utveckla och förbättra processer

- ha mycket god vana av Excel

- vara intresserad av, och ha lätt för at lära, nya system

- ha goda kunskaper i svenska

Der är meriterande om du arbetat i Visma adm, Unit 4 ERP (Agresso) samt något journalsystem.



För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Emelie Löfqvist på 076-6471630. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 september 2022
  • Ansök senast: 17 oktober 2022

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

22 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

22 november 2024