OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Älskar du ordning och reda och tycker du dessutom att det där med projektstyrning är en självklarhet? Vill du bli en del av ett ambitiöst och positivt gäng med ett starkt driv? Vill du dessutom utvecklas tillsammans med våra växande kunder? Då har vi arbetet för dig!
Du kommer främst att ansvara för våra byggkunder men har viljan att ta hand om kunder från andra segment då vi arbetar över alla branscher.
Hur ser din arbetsdag ut?
Som Redovisningskonsult hos oss på XCARET sitter du i eget kontor i helt nybyggda lokaler. Du kommer att arbeta fritt, du genomför och ansvarar för våra kunders redovisning inklusive avstämningar och kontroller. Vår målsättning är att du även ska kunna ta ansvar för årsredovisningar, deklarationer och rådgivning. Du kommer att få eget kundansvar för våra byggföretag men har stöd av både kollegor, assistenter och vår löneavdelning. Då relationen till kund är en stor och viktig del hos oss, ser vi din förmåga att kunna se kundens behov och vara konsultativ som en självklarhet. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp som präglas av en hög teamkänsla och viljan att alltid prestera på topp
Vem trivs här?
Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning och minst några års erfarenhet ifrån rollen som redovisningsekonom sen tidigare. (Oavsett om det är i en konsultroll eller dig som tex. arbetat med ekonomi hos ett fristående byggföretag.) Är du dessutom van att arbeta självständigt och ser ständiga förbättringar som en självklarhet kommer du att trivas här. Då rollen kräver ett stort ansvarstagande måste du som person ha förmåga att kunna prioritera dina arbetsuppgifter. Det är en självklarhet att du tycker det är roligt med kundkontakt och att du snabbt kan skapa dig en helhetsbild samtidigt som du har ett öga för detaljer.
Kunskaper i Visma, Fortnox, Byggsamordnaren och Bygglet är meriterande.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Tjänsten kräver erfarenhet från bygg samt körkort och tillgång till bil, då resor till/och arbetsdagar ute hos kund kan ingå.
Låter det intressant?
Ansök snarast, dock senast 20 juni 2021. Vi arbetar med löpande urval. Kom ihåg att i din ansökan bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar om vad som lockar med tjänsten och varför just du är rätt person.
Varmt välkommen med din ansökan!
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.