OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom ekonomi, lön och HR.
Våra 6.500 medarbetare erbjuder en kombination av både digital och personlig service till över 120.000 kunder i Norden och Storbritannien. Vi hjälper våra kunder att få tid att fokusera på det de gör bäst. Läs mer på www.azets.se
Lämnar du jobbet och vet att du gjorde det viktigaste först idag? Har du kommit till insikt att god kundrelation uppnås när man faktiskt förstår kundens behov? Vill du nu dela med dig av dina kunskaper och insikter? Vårt team är toppen men vi vill ha med dig för att det ska bli fulländat!
Azets hjälper tusentals företag med deras ekonomi, lön och HR så kunderna kan fokusera på sin kärnverksamhet. Totalt är vi 6500 anställda, varav 300 i Sverige. Tillsammans med det närmsta teamet på 9 stycken redovisningskonsulter tillhör du vår Internationella avdelning med cirka 20 anställda, hos oss är kunskapsutbytet stort! Alla i ditt team har arbetat minst 5 år med redovisning och arbetet utförs i nära samarbete med kund. Vi arbetar med olika kunder i varierande storlek och många delmoment.
Hos oss kommer du få ett kundansvar vilket även inkluderar ansvar för kontinuerliga effektiviseringar i processerna. Vi har en nära relation till våra kunder där de har en stor tilltro till oss och sätter ett högt värde på vår kunskap.
Du är en självständig och proaktiv rådgivare för kunderna och tillsammans med dem utvecklar du deras affär. Du utför bland annat bokslutsarbete, årsredovisning och inkomstdeklaration. Mycket av det löpande arbetet utförs av våra kollegor i Rumänien och du säkerställer kvalitet och leverans, samt stöttar dina kollegor inom olika områden.
Vi söker dig som:
Har en bakgrund inom redovisning och är självgående gällande avstämningar, rapportering, årsbokslut, årsredovisning och inkomstdeklaration.
Har erfarenhet från en rådgivande roll inom redovisning
Professionella kunskaper i både engelska och svenska
Vidare ser vi att du som person bör gilla att planera och strukturera din dag samtidigt som du kan fokusera på långsiktiga mål och se en helhet. Du gillar att lära dig nytt och vågar utmana det befintliga, en förutsättning i den föränderliga miljö vi arbetar i. I din yrkesroll är du trygg i en konsultativ roll och i kommunikation med kund för att utveckla kundrelationer. Som person är du trygg i att hantera ny teknik, utveckla arbetssätt och processer där du har analytisk förmåga att hitta förbättringsområden för att förstärka och utveckla kundrelationer och interna samarbeten.
Vi erbjuder dig:
Förmånen att kostnadsfritt få auktoriseras via SRF
Bra friskvårdsbidrag och hälsofrämjande aktiviteter
Kostnadsfri massage
Utbildning inom Självledarskap (Franklin Coveys) och andra interna utbildningar
Smarter working - ett arbetssätt som ger dig flexibilitet att arbeta både hemifrån och på kontoret för en bra balans mellan arbete och privatliv
En bra hemarbetsplats med skärm, bord, stol/pall osv.
Härliga kollegor som stöttar varandra och roliga gemensamma aktiviteter
Låter det intressant?
Vid frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Mika Grujcic på mika.grujcic@azets.com eller Talent Acquisition HR Mikaela Karlström på mikaela.karlstrom@azets.com .
Vi går igenom urvalet och intervjuar löpande till denna tjänst. Tillträde är enligt överenskommelse, men gärna så snart som möjligt.
Välkommen med din ansökan redan idag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Syrtén
+46 0722482115
Liza Lindberg
+46 0705473084
Emelie Björnefur
+46 104575409
Alexandra Hallén
Jacob Good
+46 761367092
Christian Hoinard
+46 104575046