OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårt uppdrag:
Vi söker nu en erfaren redovisningsekonom till en av våra kunder i centrala Stockholm för ett konsultuppdrag under minst sex månader och med start i september.
Som redovisningsekonom har du en nyckelroll inom ekonomiavdelningen som består av tre personer med helhetsansvar i koncernens löpande ekonomiarbete. Till denna roll söker vi en person som vill bidra och vidareutveckla sina kunskaper. Som redovisningsekonom rapporterar du till CFO.
Då detta är ett konsultuppdrag innebär att du anställs hos oss på Avanzera och din arbetsplats, en mycket trivsam sådan, är ute hos vår kund. Som konsult hos Avanzera har du fast månadslön, betald semester, friskvård och vi är anslutna till kollektivavtal. Har du F-skattsedel är du också välkommen att visa intresse för uppdraget.
Arbetsuppgifter:
Du kommer ingå i ett team av ekonomer på fem personer och dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av:
? Löpande bokföring och redovisning
? Månads- och årsbokslut
? Kund- och leverantörsreskontra
? Betalningar och bankavstämningar
? Kontoavstämningar och analyser inför bokslut
? Delta i årliga revisionsarbetet
Din bakgrund:
Vi söker dig som har ett genuint intresse för att arbeta brett inom redovisning i en internationell miljö. För att lyckas i rollen krävs det att man har vana av att arbeta självständigt med hela det ekonomiska flödet i ett bolag. Du behöver ha några års erfarenhet av att arbeta med liknande redovisningsuppgifter, gärna i en global koncern. Du är flytande i svenska och engelska i såväl tal som skrift samt har goda kunskaper i ett flertal affärssystem samt i Excel. Som person är du företagsam och positiv, med ett driv och en vilja att utveckla dig själv tillsammans med dina kollegor.
Vidare har du förmåga att hantera många arbetsuppgifter samtidigt och trivs med att arbeta i en miljö med ett stundtals högt tempo, utan att ge avkall på kvalitet. Du är trygg i dig själv och i din roll som redovisningsekonom och vågar samt har viljan att utmana befintliga strukturer och metoder samt driva frågor på egen hand. Du är kommunikativ och tycker om en social roll med mycket kontaktytor, såväl nationella som internationella. Du har ett strukturerat och noggrant arbetssätt och du har ett öga för detaljer men kan även se till helheten. Utöver detta vill vi gärna att du i grunden är proaktiv, service-minded och lösningsorienterad.
Om oss:
Avanzera grundades 1998. Hos oss får du en personlig konsultchef som är med dig genom hela resan från intervju till uppföljning av uppdraget. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och att vårt samarbete ska bli bra och långsiktigt.
Något som är viktigt för dig som ser dig omkring efter ett nytt jobb är att vi är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag genom Kompetensföretagen vilket innebär att vi har kollektivavtal och försäkringar vilket är en trygghet för dig bland annat genom att du har tjänstepension. En annan trygghet är att vi varit verksamma i mer än 20 år i branschen vilket borgar för att vi arbetar med långsiktiga relationer med både kunder och våra anställda. Vi är det enda bemanningsföretaget som uppmanar alla kunder och anställda att lämna omdömen om oss genom Reco. Här kan du läsa omdömen från våra anställda och våra kunder https://www.reco.se/avanzera-ab. Hoppas att du snart är en av dem som ger oss ett omdöme.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Kalzén
0700-90 54 91
Camilla Jonsson
0854528304
Helena Elvin Guillemain
0854528305
Malin Klingberg
0854528307
Malin Klingberg
08-54528307
Iren Sayar
0700-905 492
Camilla Jonsson
08 - 545 28 304
Malin Klingberg
08-54520307
Cecilia Wiborg
Malin Klingberg