OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en positiv, serviceinriktad och strukturerad person som älskar siffror? Vill du jobba på en härlig och familjär redovisningsbyrå där du får möjlighet att växa in i din roll? Då kan du vara precis den vi söker till rollen som Redovisningskonsult till vår kund Wällstedts Redovisningsbyrå!
DINA ARBETSUPPGIFTER
I rollen som Redovisningskonsult hos vår kund kommer du att mottas av ett glatt och familjärt gäng av kunniga kollegor. Du kommer att få arbeta med löpande bokföring, hantera löner och löneredovisning samt göra avstämningsarbete, bokslut och deklarationer.
Allt eftersom du blir varm i kläderna kommer du att få egna kunder som du kommer ha löpande kontakt med över telefon och mejl.
Vår före detta konsult Felicia, som jobbar som Redovisningskonsult hos Wällstedts idag, beskriver sin roll som följande: "Som redovisningskonsult på Wällstedts får jag varje dag möjlighet att både utvecklas, känna trygghet och ha väldigt roligt tillsammans med mina kollegor!" - Visst låter det härligt?!
OM FÖRETAGET
Wällstedts Redovisningsbyrå är en auktoriserad redovisningsbyrå som hjälper sina kunder med allt inom redovisning. De är måna om den personliga kontakten med sina kunder och tycker att det är viktigt att deras medarbetare har det roligt på jobbet.
De sitter i mysiga och fräscha lokaler i Skarpnäck. Totalt jobbar det tio personer på företaget och stämningen är väldigt familjär, glädjefull och härlig.
DIN PROFIL
I rollen som Redovisningskonsult är det viktigt att du är serviceinriktad och trevlig i ditt bemötande samt att du vill ge det där lilla extra till kunderna. Du behöver även ha en god struktur i ditt arbete och kunna ta ansvar för att planera ditt arbete.
Det viktigaste för rollen är dina personliga egenskaper men för att kunna utföra arbetet bör du uppfylla dessa krav:
•Eftergymnasial utbildning inom relevant område
•Minst 1 års arbetslivserfarenhet av liknande roll
•Vara flytande i svenska i tal och skrift
Om du dessutom uppfyller något av nedan så är det ett extra plus, men inget måste:
•B-körkort
•Grundläggande kunskaper inom Excel
OM OSS
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc. Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.
VILLKOR
Startdatum: September
Placeringsort: Skarpnäck
Arbetstider: Kontorstider
Omfattning: Heltid
Vi går igenom ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi rekommenderar därför att skicka in din ansökan så fort som möjligt.
Vi ser fram emot din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996