OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Engagemang och värme! Detta är ditt nya jobb vi pratar om!
Är du en ansvarstagande och analytisk redovisningsekonom? Vill du jobba på en värderingsstyrd byrå som värnar om sina anställda? Advisorgruppen söker nu en Redovisningskonsult – missa inte chansen!
DINA ARBETSUPPGIFTER
I rollen som Redovisningskonsult hos Advisorgruppen kommer du ingå i ett team på ca 10 ekonomer som hälsar dig glatt välkommen varje morgon. Du kommer främst jobba med löpande redovisning, myndighetsrapportering, månadsbokslut och årsbokslut och tillhöra teamet som jobbar mot större bolag och koncernbolag. Du kommer att jobba självständigt och i team med kundansvarig. I takt med att du växer in i rollen finns möjlighet att öka kundansvaret och utvecklas i sin roll.
Så här säger VD Emelie Wannerö om att jobba på Advisorgruppen:
”Är man intresserad utav personlig utveckling och lärande inom yrket så finns det fantastiska möjligheter hos oss”
Du erbjuds:
•Ett bolag som prioriterar dig och dina medarbetare
•Flexibelt arbetssätt som får livspusslet att gå ihop
•Hälsoaktiviteter, Kickoffer
•Familjär känsla och engagemang för varandra
OM FÖRETAGET
Advisorgruppen är ett härligt gäng på ca 30 redovisningsekonomer som sitter i Jönköping. Bolaget är en del av Simonsongruppen. De har många års erfarenhet inom redovisning, lön och ekonomisk rådgivning för små och medelstora bolag. Advisorgruppen eftersträvar att ha kul på jobbet och att du som medarbetare skall känna engagemang och utveckling.
DIN PROFIL
I rollen som Redovisningskonsult förväntas du ha lätt att kommunicera och samarbeta med kunder och kollegor. Vi ser att du är ansvarstagande och analytisk med god förmåga att arbeta parallellt med flera uppgifter. Du har en positiv inställning, är flexibel och är inte rädd för att kavla upp ärmarna när det krävs.
Skallkrav:
•Minst YH-utbildning inom ekonomi
•2-3 års erfarenhet av arbete med liknande arbetsuppgifter, gärna på byrå
•God svenska i tal och skrift
Meriterande:
•Erfarenhet av arbete på redovisningsbyrå
OM OSS
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.
VILLKOR
Startdatum: Omgående
Placeringsort: Jönköping
Arbetstider: 8 - 16:45
Omfattning: Heltid
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996