OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Redovisningsbyrån Aklero står inför en stadig tillväxt och vi på Meritmind har nu fått äran att rekrytera en senior redovisningskonsult. Vill du ingå i ett sammansvetsat gäng, fullt av arbetsglädje och delaktighet? Värdesätter du en flexibel arbetsplats och trivs i en utvecklande roll? Då kanske du är den vi söker!
Som anställd på Aklero erbjuds du en attraktiv arbetsplats och har stor möjlighet att påverka sin arbetssituation.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som redovisningskonsult på Aklero kommer du att arbeta med ett antal kunder som främst består av små och medelstora företag. Akleros kunder verkar inom olika branscher och företagsformer. Det innebär att rollen som redovisningskonsult är varierande och att du ständigt kommer utvecklas i rollen. Då Aklero har en väl upparbetad kundstock idag ingår det inte i dina arbetsuppgifter att hitta dina egna kunder utan de finns redan och väntar på dig.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat:
Löpande redovisning
Avstämningar inklusive rapportering till kund
Upprättande av bokslut och årsredovisningar
Skatteberäkningar och inkomstdeklarationer
Kundarbete
Du förstår vikten av kommunikation, rådgivning och rapportering gentemot kund vilka är centrala delar av din vardag
Kvalifikationer och erfarenhet:
Vi ser att du som söker denna tjänst har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, gärna med inriktning mot redovisning. Du har flera års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete, gärna från miljöer med många olika kontakter eller från annan redovisningsbyrå. Du besitter goda kunskaper i affärssystem och arbetar självständigt med boksluts och inkomstdeklarationer både för aktiebolag och enskilda firmor. Således ser vi att du har god förståelse för olika redovisningsregelverk. Det är meriterande om du är, eller i snar framtid, avser att bli, auktoriserad redovisningskonsult.
Personliga egenskaper
Som person beskrivs du som strukturerad med hög analytisk förmåga. För att vinna framgång i rollen är din ambitionsnivå hög och ditt arbetssätt beskrivs som noggrant, ansvarsfullt och systematiskt. Du har förmåga att arbeta självständigt, men då du ingår i ett team trivs du med att samarbeta och bidra med din kompetens. Då rollen innefattar många olika kontaktytor ser vi att du som person är konsultativ och serviceinriktad. Du värdesätter och förvaltar kontakter på bästa sätt och uppskattar möjligheten av att vara med och påverka. Då Aklero även har kontor i Kisa och Rimforsa finns möjlighet att utgå från någon av dessa orter. De flesta kunderna befinner sig söder om Linköping.
Du innehar körkort och har tillgång till bil.
Om Aklero
Aklero Ekonomi startades 1999 och erbjuder tjänster inom ekonomi, redovisning, styrning och ledning till företag och organisationer. De har kontor på 3 orter i Östergötland (Linköping, Kisa & Rimforsa) för att finnas nära och tillgängliga för sina kunder lokalt. De centrala kärnvärdena på Aklero Ekonomi är Närhet, Kundperspektiv och Frihet under ansvar. Läs gärna mer här: http://aklero.se/
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringskonsult Anna Haga
0702-010355
Kandidatansvarig Malin Helg
070-2242777
Konsultchef Robert Polstam
0727274047