Redovisningskonsult till AMGA

Arbetsbeskrivning

AMGA är ett svenskägt bolag med expertis inom service, bank/finans, försäkring och försäljning. Vi är specialiserade på konsulttjänster, rekrytering och affärsutveckling. Företaget är medlem i Almega Tjänsteföretagen och tillämpar kollektivavtal för branschen.
Vill du arbeta med redovisning med  ett stort internationellt bolag som utmanar branschen? Då kan denna tjänst vara intressant för dig!
Arbetsuppgifter
Som Redovisningskonsult hos AMGA kommer du få en operativ nyckelroll med ett brett ansvarsområde där du kommer att axla ett huvudansvar hos en av våra nyckelkunder. Du kommer att arbeta i en dynamisk och familjär avdelning inom en välrenommerad internationell organisation. I din roll har du stora kontaktytor, främst internt men kontakt med externa kunder förekommer. För rätt person finns möjlighet att vara med och utvecklas och få utökade arbetsuppgifter.
Vidare innebär arbetet:
- Hantera och leda redovisningsuppdrag inkl. löpande redovisning
- Uppdatera riktlinjer, normer och instruktioner enligt ändrade standarder inom området
- Hantering av leverantörsreskontra, faktureringsrutiner, in-och utbetalningar
- Avstämningar och förberedande månadsbokslut
- Delta i olika projekt internt 
- Hantering av kreditkontroller och kravrutiner
Vem är du?
Vi söker dig som är affärsdriven och stark i att implementera och genomföra olika processer. Vidare vill du påverka din arbetssituation, företagets framtid och tror på laget före jaget.
Du är lösningsfokuserad och inte rädd för att ta egna initiativ och har goda kunskaper inom redovisning och arbetat minst 2 år inom ekonomiområdet. 
Du är självgående i den interna redovisningen, utan krav på bokslutsarbete. Du tycker om att arbeta i en föränderlig miljö och är bra på att bygga relationer med människor runt omkring dig.
Kvalifikationer
- Förmågan att hålla helhetssyn, även i tider av förändring, och har möjlighet att prioritera och fatta självständiga beslut
- Du är motiverande och inspirerande i ditt arbete med dina kollegor
- Erfarenhet från att arbeta i ekonomisystemet Oracle samt goda kunskaper i Excel
Om bolaget
Bolaget erbjuder dig en utmanande position i en inspirerande arbetsmiljö där samarbete och snabba beslut är en del utav vardagen. 
AMGA är ett svenskägt bolag med expertis inom bank, finans & försäkring. Vi är specialiserade på konsulttjänster, rekrytering och affärsutveckling.
Vår kunds moderna kontor är beläget i Solna med mycket bra kommunikationer, restauranger, affärer och gym i området.
Fast lön samt tillkommande förmåner ingår via kollektivavtal. Tillsättning av tjänst önskas senast 2017-01-25. Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan nu!
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Martin Edin på 08-551 118 72.
Sista ansökningsdag 2017-01-25.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AMGA AB SOLNA
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 1 -
  • Publicerat: 3 januari 2017

Besöksadress

Solna Business Park
None

Postadress

Svetsarvägen 8
SOLNA, 17141

Liknande jobb


Redovisningskonsult - Extra

Redovisningskonsult - Extra

3 oktober 2024

3 oktober 2024

2 oktober 2024

Kundansvarig redovisningskonsult, Järfälla

Kundansvarig redovisningskonsult, Järfälla

2 oktober 2024