Redovisningskonsult till Avonova!

Arbetsbeskrivning

Avonova erbjuder tjänster inom företagshälsa och ledarutveckling. Med bred kunskap och stort engagemang hjälper vi organisationer och deras medarbetare att bli mer hållbara, kommunicera mer effektivt och må bättre. Våra 650 medarbetare på 120 orter levererar varje dag hälsotjänster över hela Sverige.

Är du en erfaren Redovisningsekonom med ett brinnande intresse för siffror och ekonomi? Söker du en roll med stort ansvar där du tillsammans med dina kollegor driver ekonomiarbetet framåt? Vill du arbeta i en framgångsrik koncern inom företagshälsovård där kulturen präglas av samarbete och stort engagemang? Då är det här möjligheten som du har väntat på!
 
 
Om rollen
 
Avonova söker nu en driven och prestigelös Redovisningskonsult som kommer att ansvara för delar av koncernens redovisning tillsammans med övriga kollegor på ekonomiavdelningen. I uppdraget som Redovisningskonsult kommer du att arbeta brett med hela redovisningen från den löpande bokföringen till månadsbokslut och årsbokslut.
 
I dina arbetsuppgifter ingår:

• Löpande redovisning
• Övergripande ansvar för månads- och kvartalsbokslut
• Ansvar för löpande avstämningarSkattedeklarationer och momsredovisning
• Kontoavstämningar och rapportering
• Effektivisera och utveckla processer
• Övrig administration
• Tjänsten är ett konsultuppdrag och det är Avonovas önskemål att processen i sin helhet hanteras av Novare, därför hänvisas alla frågor om rollen och processen direkt till Novare.
 
Vem söker vi?
 
För att vara framgångsrik i rollen som Redovisningskonsult är du en person som är drivande och självgående och trivs med att ha ett stort eget ansvar. Du trivs i en föränderlig miljö och har egenskaper som noggrann, analytisk och strukturerad. Du är bra på att bygga relationer och förstår betydelsen av teamarbete. Du visar stort engagemang med en förmåga att lägga fokus på rätt saker och du jobbar gärna med effektivisering och digitalisering.
 
Vi ser det som krav att du har:
 

• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
• Flerårig erfarenhet av kvalificerad redovisning
• Mycket goda kunskaper i redovisningsfrågor, bokslut och årsredovisning
• God vana av att hantera flera kontaktytor
• Goda systemkunskaper. Meriterande är om du har jobbat i Dynamics 365 och fakturahanteringssystemet ExFlow
• Mycket goda kunskaper i Excel
• Goda kunskaper i svenska och engelska
 
Övrig information
 
Start: Januari 2021
Uppdragslängd: 3-6 månader, med möjlighet till förlängning
Placering: Stockholm 
 
Jag är intresserad! Hur kommer jag till nästa steg? Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att vi ej tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Novare Interim & Recruitment
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 november 2020
  • Ansök senast: 24 november 2020

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024