Redovisningskonsult till bankkoncern

Redovisningskonsult till bankkoncern

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Som redovisningsekonom kommer du att självständigt och i team genomföra redovisningsuppdrag enligt avtal och uppdragsbeskrivning för ett flertal kunder i olika team som leds av kundansvariga. Arbetar du inom redovisning och tilltalas av mycket eget ansvar och initiativtagande? Är du nyfiken, lojal och prestigelös med kunden i fokus? Då är det dig vi söker!

 

I din roll som redovisningsekonom kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära följande:
• Genomföra löpande redovisning, avstämningar, lagervärdering vid projektredovisning, månadsrapporteringar, skattedeklarationer vid den tidpunkt som avtalat samt att leverans håller hög kvalitet
• Biträda kundansvarig med tilldelade uppgifter
• Handleda redovisningsassistenter
• Upprätta bokslut, årsredovisning tillsammans med kundansvarig
• Självständigt behandla kunders material och kontakter enligt gällande uppdragsavtal och processbeskrivningar samt överenskommelse med kund
• Upprätta rutinbeskrivningar
• Ta fram rapporter samt analyser ur redovisningen – för att skapa bra beslutsunderlag
• Dokumentera ekonomiska beslut

Tjänsten som redovisningsekonom är till att börja med ett konsultuppdrag med start i november/december och kommer att pågå ca 3-6 månader med god chans til överrekrytering.

Om dig

I denna tjänst efterfrågas: 
• Eftergymnasial utbildning
• 3-5 års erfarenhet inom redovisning, gärna från redovisningsbyrå
• Kunskap om bokföring- och årsredovisningslagen och förena teori och praktik
• Gedigna kunskaper i bokslutsarbete
• Förstå sambandet mellan redovisning och skatt
• Erfarenhet av periodiseringar, avskrivningar, betalningsservice
• Kunskap om REX och relevanta lagar och regler inom branschen
• Kunna svenska och engelska flytande
• IT-kunskaper inom Office-Paket, Fortnox, Jeeves är meriterande

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om arbetsgivaren

En modern och framåtriktad arbetsplats som nu expanderar för att möta uppdragsgivarnas behov även i framtiden. För oss är det viktigt att varje individ har möjlighet att utvecklas och växa och erbjuder utveckling och flexibilitet för alla engagerade medarbetare. Huvudkontoret ligger i Stockholms innerstad. Här får du arbeta med medarbetare som känner stolthet, arbetsglädje och delaktighet. Vi erbjuder också personlig utveckling, volontärdag, tjänstepension, friskvårdsbidrag och hälsoförsäkring vilket bara är några av alla våra förmåner.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Erik Örvell på e-post erik.orvell@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Stockholm | Adecco | Bank | Redovisning | Konsult | Redovisningsekonom

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 oktober 2023
  • Ansök senast: 20 oktober 2023

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024