Redovisningskonsult till Concentra Revision AB

Redovisningskonsult till Concentra Revision AB

Arbetsbeskrivning

Är du en självständig, erfaren och strukturerad redovisningskonsult?
Har du tidigare erfarenhet av att driva processer och ge kundrådgivning inom redovisnings- och skattefrågor?

Om tjänsten

Vi söker en driven och kompetent redovisningskonsult med bred och flerårig erfarenhet av att hantera löpande redovisning, avstämningar, momsrapportering.

Du kommer även hjälpa kunder med upplägg av redovisningsrutiner, självständigt upprätta årsbokslut och inkomstdeklarationer för företag i varierande storlek, branscher och juridiska former samt erfarenhet av övrig ekonomisk rådgivning och konsultationer i redovisnings- och skattefrågor mot kunder.

Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att inkludera:
   •   Självständigt upprätta årsbokslut och årsredovisningshandlingar,
        inkomstdeklarationer
   •   Löpande redovisning och avstämningar, momsrapportering och
        skattedeklarationer
   •   Kundrådgivning/kundkontakter
   •   Driva och hantera ekonomiska processer
   •   Kontinuerligt förbättringsarbete för att effektivisera processer och bidra till
        utveckling av redovisnings- och rådgivningstjänster mot kunder
   •   Vanligt förekommande uppgifter inom redovisnings- och
        revisionsbyråverksamhet

Om dig

Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande och har minst 4–5 års kvalificerad arbetslivserfarenhet från redovisnings- och/eller revisionsbyrå.

Vidare som person är du driven och ambitiös. Är initiativrik, flexibel och har förmåga att arbeta mot flera mål samtidigt, både individuellt och tillsammans med kollegor som ett team.

För att vara framgångsrik i denna roll bör du ha följande kvalifikationer:
   •   Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande
   •   Minst 4–5 års relevant erfarenhet inom redovisning och ekonomi
   •   Förmåga att arbeta självständigt och strukturerat
   •   Utmärkta kommunikationsfärdigheter och kompetens att ge professionell
        rådgivning
   •   Förmåga att bidra till kontinuerligt förbättringsarbete för att öka effektiviteten
        i processer och utveckla redovisnings- och rådgivningstjänster

Meriterande om du har,
   •   Arbetat på byrå
   •   Erfarenhet och kompetens kring REKO/REX
        (svensk standard för redovisnings- och lönetjänster)
   •   Erfarenheter av att genomföra förändringsprocesser
   •   Tidigare jobbat i programvaror så som Fortnox och Visma

Vår kund erbjuder en spännande och utvecklande arbetsmiljö där du har möjlighet att växa i din roll, ta ansvar och bidra till att utveckla redovisnings- och rådgivningstjänster.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Tobias Jacobsson via tobias.jacobsson@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 december 2023
  • Ansök senast: 7 januari 2024

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


3 juli 2024

2 juli 2024