OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi skall nu förstärka vårt team och söker därför en serviceinriktad kvalificerad redovisningskonsult som är självgående och inte rädd för att ta eget ansvar. Som kvalificerad redovisningskonsult hos Easy Office kommer du främst att arbeta med små till medelstora aktiebolag. Vi har även enskilda firmor som kunder, utöver detta har vi en hel del revisionsuppdrag för föreningar. Oavsett företagsform kommer du att ansvara för kundkontakten. Arbetet är självständigt med mycket ansvar men även väldigt lärorikt och stimulerande.
Om tjänsten
Easy Office är en auktoriserad ekonomibyrå som erbjuder ett brett utbud av tjänster, där vi utifrån kundens behov anpassar oss och sköter alltifrån det lilla till det stora. Vi har en fin gemenskap och vi stöttar varandra. Vi tror på och uppmuntrar individer som utvecklas och har ett flertal auktoriserade redovisningskonsulter.
Vi huserar i ett stort kontor mitt på Lidingö som är helt nymöblerat. Då balans mellan arbete och fritid är viktigt för oss är det bäst om du bor någorlunda nära Lidingö.
Tjänstgöringsgraden är 80-100%.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av att utföra löpande redovisning, avstämningar, upprätta skatte- och momsdeklarationer, månads- och årsbokslut. Det är därför ett krav att du kan upprätta deklarationer och årsredovisningar.
Vem är du?
Som person är du serviceinriktad, flexibel, stresstålig och kreativ. Du ställer höga kvar på ordning och noggrannhet.
Du måste kunna arbeta självständigt och ha lätt för att hoppa mellan olika kunder och projekt. Vidare har du lätt för att kommunicera med kunderna samt är effektiv och lösningsorienterad.
De flesta kunder sköter vi från vårt kontor men det kan även förekomma att vi även sitter ute hos kund.
Vi arbetar till största delen i Fortnox och med Visma.
Vi ser gärna att du har minst fem års erfarenhet av en liknande roll.
Om verksamheten
Vi är ett familjeägt företag som har funnits på Lidingö sedan 1990-talet. Grundades av Sissel Sigbladh som fortfarande jobbar kvar. Ägs sedan fyra år av Thomas Nicklasson, Magnus Nicklasson och Margareta Ekborg.
Vi är just nu 9 anställda samt har en praktikant. Vidare kommer delägaren Magnus Nicklasson upp lite då och då. Han arbetar med juridik för kunders räkning.
Vi är en fullservicebyrå som vill vara det självklara stödet till företagande. Vi konkurrerar inte med pris utan med kunskap och kvalitet. Vi är en auktoriserad byrå med 4 auktoriserade konsulter. Det uppmuntras att de anställda ska lära sig och utvecklas.
Hållbarhet är väldigt viktigt för oss som företag. Vi använder oss inte av övertid och det är viktigt att det finns balans mellan fritid och arbete hos de anställda. Vidare stöder vi en hel del projekt i frågor om miljö, företagsverksamhet, ekonomisk utsatthet m.m.
Som byrå vill vi även starta och utveckla en revisionsavdelning. Utöver det vill vi bli helt digitala.
Hos oss är det högt till tak och de anställda har en stor chans att ändra rutiner och komma med förslag på förbättringar. Vi är ett bra team där alla tycker om varandra.
Våra kunder är främst aktiebolag som är av små till medelstora storlek. Vi har även ekonomiska föreningar, stiftelser, enskilda firmor samt bostadsrättsföreningar som kunder.
www.easyo.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Pizzignacco
Asaad Amaya
Frida Aronson
Elisabeth Axelsson
Sebastian Monadjemzadeh
Filippa Finnström
08-555 650 28
Sebastian Monadjemzadeh
08-555 540 12
Anton Rådh
Johan Iggbom
Johan Iggbom