OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet som redovisningskonsult och är redo för en ny utmaning? Vill du bli en del av ett modernt bolag som befinner sig på en spännande utvecklingsresa? Då är det kanske dig vi söker som ny kollega till vårt kontor i centrala Stockholm.
Om Talenom
Talenom är ett modernt redovisnings- och rådgivningsföretag som lägger stort fokus på effektiva, digitala arbetssätt som gynnar såväl medarbetare som kund. Bolaget grundades i Finland 1972 och i maj 2019 tog vi vårt första steg in på den svenska marknaden när en befintlig redovisningsbyrå förvärvades i Stockholm. Efter det har utvecklingen gått snabbt och våra kontor sträcker sig från Åre till Ystad. Sedan 2021 är Talenom även etablerat i Spanien.
Vår vision är att hjälpa företagare att utveckla sina verksamheter genom att erbjuda tjänster inom redovisning, lönehantering samt rådgivning inom företagsekonomi och skatte-relaterade frågor. Talenom är ett börsnoterat familjeföretag som erbjuder trygghet som hos ett stort företag, men med äkthet och sammanhållning som hos ett litet företag. Hos oss får du träffa och hjälpa företagare med tjänster som gör skillnad och skapar mervärde.
Vi erbjuder våra medarbetare en trygg och väletablerad arbetsplats med st0ort fokus på framtid och utveckling. Målsättningen är att genom hög kompetens, affärsutveckling, proaktivitet och digitala lösningar ha både de nöjdaste kunderna och medarbetarna.
Om tjänsten
I rollen som redovisningskonsult kommer du ha varierande arbetsuppgifter, t.ex. löpande bokföring, löner, bokslut, årsredovisning och kundansvar för flertalet kunder. Kunder kommer till dig för fysiska eller digitala möten, det förekommer därav sällan resor i tjänsten. Telefonen är ett viktigt arbetsredskap och rådgivande samtal är en del av rollen.
Som konsult hos oss är du en del av ett härligt team med nära samarbete och god sammanhållning. Vi har ett stort medarbetarfokus och vill att du som medarbetare trivs och är motiverad i ditt arbete.
Vi söker dig som:
har en utbildning inom ekonomi från universitet, yrkeshögskola eller annan likvärdig utbildning
har erfarenhet från en liknande roll
talar och skriver obehindrat på svenska.
har goda kunskaper i Officepaketet
Vi ser det som meriterande om du har:
flera års erfarenhet av en liknande roll där du arbetat med löpande bokföring och rådgivning
erfarenhet av bokslut
goda kunskaper i engelska
tidigare erfarenhet från en liknande roll på byrå
erfarenhet av affärssystem
Som person är du målmedveten, självgående och förtroendeingivande. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt och du är en prestigelös lagspelare som vill bidra till ett positivt arbetsklimat.
För att trivas i rollen och utvecklas inom organisationen ser vi att du är en driven och ansvarstagande person med stort yrkesmässigt engagemang. Du tycker om att etablera nya kundkontakter och brinner för att utveckla befintliga. Vi söker dig som trivs i en miljö där du ges stor möjlighet att påverka ditt arbete och du trivs i en marknad i förändring.
Ansökan
Tycker du att tjänsten låter spännande och tror dig vara rätt person? Då är du varmt välkommen med din ansökan. Intervjuer och urval kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så tveka inte med att skicka in din ansökan.