REDOVISNINGSKONSULT TILL MERSEN NORDIC AB

REDOVISNINGSKONSULT TILL MERSEN NORDIC AB

Arbetsbeskrivning

REDOVISNINGSKONSULT TILL MERSEN NORDIC AB

Har du erfarenhet av att arbeta några år med redovisning? Är du redo att ta nästa steg och utvecklas i en internationell miljö? Då kan det vara dig vi söker för en projektanställning i ett år till Mersen Nordic i Solna.



Om företaget
Mersen Nordic AB är ett helägt dotterbolag till Mersen Group, som är ett internationellt börsnoterat bolag med huvudkontor i Paris. Mersen Group arbetar bland annat med produkter för högsströmsöverföring samt avancerade material. Företaget är verksamma inom områden som elektronik, transport, energi, läkemedel och processindustrin.

Du kommer att arbeta på företagets nordiska huvudkontor i Solna där atmosfären präglas av en familjär känsla med god stämning och högt i tak.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som redovisningsekonom hos Mersen Nordic kommer du att ingå i ett team om totalt tre personer där du rapporterar direkt till CFO. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innefatta:

• Kund- och leverantörsreskontra
• Löpande bokföring
• Avstämningar
• Delaktig i månads- och årsbokslut
•Rapportering av moms- och skatter

Företaget arbetar i affärssystemet Oracle, det är ett plus om du har arbetat i systemet tidigare men inget krav. Att ha god kunskap i Excel är däremot viktigt då denna roll innebär mycket arbete i programmet.


Din profil
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande. Du har arbetat 1-3 år som ekonomiassistent eller liknande med breda arbetsuppgifter och har nu god förståelse för det ekonomiska flödet. Du har erfarenhet av både kund- och leverantörsreskontran samt löpande redovisning. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet som redovisningskonsult.

Vidare ser vi gärna att du har ett systemintresse och tycker att det är roligt att förbättra och utveckla processer och rutiner.
Som person är du driven och energifylld, och det är viktigt för dig att både utveckla och utvecklas i din roll. Du har mycket god förmåga att kommunicera flytande i tal och skrift i både svenska och engelska och trivs i en internationell miljö. Vidare är du en prestigelös lagspelare som trivs i samarbetet med dina kollegor. Du trivs i ett mindre företag med familjär känsla och är inte rädd för att hugga i där det behövs för att hjälpa dina kollegor.
Vidare har du lätt för att lära dig, är ordningsam och har ett strukturerat arbetssätt som även innebär att du är ansvarsfull och noggrann. Du är en positiv person med ett eget driv och ett lösningsorienterat förhållningssätt.



Framgångsfaktorer
• Du har 1–3 års erfarenhet av likande arbetsuppgifter
• Akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
• Rapportering av moms- och skatter


Om oss
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer! Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab).

Ansökan
START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid, 100%
PLACERING: Stockholm
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Elin Lidman
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 11/5–2023

Detta är en projektanställning på ett år där rekryteringsprocessen hanteras av Resultat AB, men du blir anställd av Mersen. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande då tjänsten ska tillsättas inom kort. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Elin Lidman, 070-145 86 36.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Resultat AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 april 2023
  • Ansök senast: 11 maj 2023

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024