OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av självständigt arbete genom hela den ekonomiska logistikkedjan? Vill du arbeta på en personlig och expanderande redovisningsbyrå tillsammans med ett sammansvetsat team? Vår kund växer och behöver nu förstärkning i form av en Redovisningskonsult!
Arbetsuppgifter
Som redovisningskonsult hos vår kund kommer du att hantera de kunder och projekt som är tilldelade dig. Tillsammans med teamets teamledare/ARK skapar ni veckovis schema där dina löpande moment samt rapportleverans framgår.
Du kommer till exempel att...
• Ta över/ sätta igång ny kund där utvärdering av tidigare bokföring skall göras samt uppläggning av avstämningsark och rutinbeskrivningar skall skapas efter överenskommelse i uppdragsavtalet.
• Orderhantering, fakturering, inbetalningar, fakturabelåning, påminnelser, inkassohantering samt avstämningar av kundreskontran (både mot balansräkningen som factoringbolag)
• Leverantörsbokningar, periodiseringar, utbetalningar och avstämningar av leverantörsreskontra
• Saldorapporteringar till kund (ex vad finns på likvida konton/i kund och lev reskontran)
• Avstämning av övriga likvida konton
• Lönehantering (månatliga löner inkl. frånvaro och bonus)
• Momsavstämning, avstämning sociala avgifter o källskatter, periodisk sammanställning och övrig statistikrapportering.
• Avstämning övriga balansposter inklusive avskrivningar mm
• Rimlighetsbedömningar av resultaträkningen (både egna och juniorers) samt rapportering till kund
• Budgetering, projektuppläggningar, uppstart av nya kunder, kontrolluppgifter
• Årsavslut, årsredovisningar, skatteplanering och inkomstdeklarationer, underlag till K10
Din bakgrund
För att lyckas i rollen som redovisningskonsult hos vår kund behöver du vara driven, noggrann och lyhörd för att snabbt sätta dig in i rollen och kunna bearbeta dina kunder självständigt. Då du har många kundkontakter är det viktigt att du är kommunikativ, social och service minded, vilket märks när du skapar bästa resultat i dialog med andra. Du är inte rädd för att ställa frågor eller arbeta proaktivt och utifrån ett prestigelöst arbetssätt gentemot både kollegor och kunder.
Vi söker dig som självständigt hanterar hela den ekonomiska logistikkedjan och snabbt kan sätta dig in i rollen och dess arbetsuppgifter. Du har en relevant utbildning inom redovisning & ekonomi eller minst motsvarande kunskap i form av arbetslivserfarenhet. Du talar och skriver engelska och svenska obehindrat och har god kännedom om Excel och Officepaketet och inte minst kompetens i systemen Fortnox och Hogia (Bokslut och skatt).
Omfattning
Tjänsten är tillsvidare 100% med start omgående.
Ansökan
Välkommen att skicka din ansökan. Vi arbetar med löpande urval. Har du några frågor om tjänsten eller processen är du varmt välkommen att kontakta Clara Johansson på clara@multiqual.se