OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kund i söker nu fler redovisningskonsulter till kontoret på Norrmalm.
Vår kund
Som anställd hos vår kund blir du del av ett personligt kontor med god sammanhållning och bra förmåner. Arbetsmiljön är väldigt human och det värnas om alla medarbetare. Som exempel sker inget övertidsarbete på företaget, extra medel avsätts till pension och det finns en gemensam och väldigt uppskattad konferensresa som återkommer varje år.
Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet som redovisningskonsult och vill komma till en arbetsplats där man kan växa med företaget. Du är ödmjuk, lyhörd med alla kunder och föregår alltid med gott exempel framför dina kollegor, hjälper till och svarar på frågor. Att kunna hjälpa varandra är en självklarhet, men samtidigt ska man kunna arbeta självständigt med sina arbetsuppgifter och ansvara för att föra processen framåt.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Orderhantering, fakturering, inbetalningar, fakturabelåning, påminnelser, inkassohantering samt avstämningar av kundreskontran.
- Leverantörsbokningar, periodiseringar, utbetalningar och avstämningar av leverantörsreskontran.
- Saldorapporteringar till kund.
- Avstämning av övriga likvida konton.
- Lönehantering.
- Momsavstämning, avstämning sociala avgifter och källskatter.
- Avstämning övriga balansposter inklusive avskrivningar mm.
- Rimlighetsbedömningar av resultaträkningen (både egna och juniorers).
- Budgetering, projektuppläggningar, uppstart av nya kunder, kontrolluppgifter
- Årsbokslut, Årsredovisningar, Skatteplanering och Inkomstdeklarationer, underlag till K10.
Skallkrav:
- 2 års erfarenhet som redovisningskonsult
- Haft eget kundansvar, från ax till limpa inkl. årsredovisningar
- Högskoleutbildning eller yrkeshögskoleutbildning inom ekonomi
- Lyhörd och ödmjuk
Låter det intressant?
Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut.
Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!
careers.deltaconsulting.se (https://careers.deltaconsulting.se/)
Vid frågor, kontakta Christoffer Rozenbachs på Christoffer@deltaconsulting.se eller 073-928 59 86.
Välkommen med din ansökan!
Om Delta Consulting
Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa en helt ny standard.
Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.
Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.
www.deltaconsulting.se (http://www.deltaconsulting.se)
Kontaktpersoner på detta företaget
Christoffer Rozenbachs
073-928 59 86
Olle Olsson