OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Som redovisningskonsult hos vår kund ingår du i ett engagerat team vars uppgift är att hjälpa kunder med olika delar inom ekonomiprocessen.
Arbetet utförs främst på det egna kontoret men kan även innebära arbete ute hos kund. Därav förväntas du ha en mycket god känsla för kundservice, professionellt bemötande och skapa ett personligt engagemang hos våra kunder. Storleken på kundernas bolag varierar samt hur uppdragen ser ut.
Vi erbjuder dig en spännande tjänst i ett företag som värderar långa relationer och utveckling, för både kunder och medarbetare. Hos vår kund får du tillgång till ett globalt nätverk och erfarna kollegor som du kan nyttja för att utveckla både dig själv, dina klienter och verksamheten.
Som redovisningskonsult arbetar du bland annat med:
- Till viss del löpande redovisning
- Rapportering till kund
-Upprättande av bokslut och årsredovisningar
-Deklarationer
- Löpande avstämningar
Tjänsten kommer att vara uppdelad på orterna Kalmar och Nybro, med utgångspunkt i Kalmar. Tjänsten är tillsvidare och beräknas starta under hösten.
Kvalifikationer
Vi söker dig med erfarenhet av hela ekonomiprocessen, som även är van vid att hantera kundkontakter.Vi tror att du som söker har eftergymnasial utbildning inom ekonomi, eller motsvarande arbetslivserfarenhet och en god vana från ovan beskrivna arbetsuppgifter.Du har ett sinne för siffror och värdesätter goda relationer och service, både intern och extern. Då du kommer att hantera kundkontakter blir egenskaper som att vara lyhörd, positiv och prestigelös viktiga.
För att trivas i rollen ser vi att du är flexibel, noggrann och strukturerad i ditt arbete. Du har lätt för att planera, även när situationen förändras och dagordningen kastas om. Tjänsten ställer höga krav på att du är analytisk, ansvarstagande och van vid att ta egna initiativ. Vi ser gärna att du kan arbeta självständigt såväl som att du uppskattar att arbeta i team.
Du har erfarenhet från tidigare arbete i större affärssystem goda kunskaper i MS Office med betoning på Excel. Du uttrycker dig väl på både svenska och engelska, i både tal och skrift.
Tjänsten förutsätter att du har körkort och bil.
Hur du ansöker
Du söker tjänsten via vår hemsida
Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår hemsida.
Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Gustav Warelius på telefon 072 – 337 74 54 eller e-post Gustav
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Terese Carlstedt
0703774551
Linda Petersson
070-3774574
Mary Winblad
Diana Höglund
072-3377454
Linnea Fransson
072-3377454
Pernilla Stahl
0723377455