OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för nya spännande utmaningar på ett modernt redovisnings- och rådgivningsföretag som ligger i framkant gällande digitaliserad redovisning? Då har du nu chansen att arbeta på vårt Växjökontor i rollen som redovisningskonsult!
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara löpande redovisning, avstämningar samt en viss kundkontakt. Oavsett vilken bakgrund du har så vill vi att du ska blomstra hos oss och vi kommer att stötta och ge dig utökat ansvar i takt med dina framsteg och resultat, kanske är du en kundansvarig redovisningskonsult om några månader?
På kontoret i Växjö finns 14 kompetenta medarbetare inom redovisning, lön och rådgivning. Kontoret har också en ledare som jobbar starkt för hög medarbetarnöjdhet och kundnöjdhet. Målet är att skapa Växjös bästa arbetsplats inom redovisning, lön och rådgivning. Vi sitter i nyrenoverade fräscha lokaler, där medarbetarna har egna rum. Allt för en hög trivsel och starkt samarbete.
För att lyckas i rollen behöver du:
Ha en ekonomisk utbildning, gärna från universitet eller yrkeshögskola, eller motsvarande arbetslivserfarenhet
Kunna självständigt sköta den löpande redovisningen samt avstämningar
Ha en mycket god kommunikativ förmåga
Vara serviceminded och tycka om kundkontakt
Ha goda digitala kunskaper
Det är meriterande om du:
Har tidigare erfarenhet från en liknande roll på byrå
Har erfarenhet av affärssystem, gärna Capego och Fortnox
Som person är du målmedveten, självgående och förtroendeingivande. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt och du är en prestigelös lagspelare som vill bidra till ett positivt arbetsklimat. För att trivas i rollen och utvecklas inom organisationen ser vi att du är en driven och ansvarstagande person med stort yrkesmässigt engagemang. Du tycker om att etablera nya kundkontakter och brinner för att utveckla befintliga. Vi söker dig som trivs i en miljö där du ges stor möjlighet att påverka ditt arbete och du trivs i en marknad i förändring.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Om Talenom
Talenom är ett modernt redovisnings- och rådgivningsföretag som lägger stort fokus på effektiva, digitala arbetssätt som gynnar såväl medarbetare som kund. Bolaget grundades i Finland 1972 och är idag börsnoterat på Helsingforsbörsen. I maj 2019 togs det första steget in på den svenska marknaden när en befintlig redovisningsbyrå förvärvades i Stockholm. Efter det har utvecklingen gått snabbt och våra kontor sträcker sig från Åre till Ystad. Sedan 2021 är Talenom även etablerat i Spanien och 2023 fortsätter tillväxten genom etablering i Italien.
Vi erbjuder våra medarbetare en modern arbetsplats med stort fokus på framtid och utveckling. Vårt ledarskapslöfte innebär tydliga mål och individuella karriärplaner för alla medarbetare. Vi månar om medarbetarnas hälsa och en bra balans mellan arbete och fritid. För att främja detta erbjuder vi bland annat friskvårdsersättning och massage i förebyggande syfte. Vi är stolta över att ha certifierats som A Great Place to Work och ser det som ett kvitto på att vi är på rätt väg.
Talenoms arbete präglas av våra värdeord – mod, vilja och omtanke och vi arbetar tillsammans för att det ska genomsyra hela organisationen. Vi är en inkluderande arbetsgivare och förespråkar mångfald och jämlikhet. Alla ansökningar behandlas utifrån ett likabehandlingsperspektiv.
Ansökan
Tycker du att tjänsten låter spännande och tror dig vara rätt person? Då är du varmt välkommen med din ansökan. Intervjuer och urval sker löpande.
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning.
Har du frågor är du välkommen att kontakta Sofie Pemer, Rekryteringsspecialist, sofie.pemer@talenom.se
Observera att vi inte tar emot ansökningar via mejl. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering