OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Dinara är en liten digital redovisningsbyrå som startades 2018 och drivs av ägaren. Idag arbetar också en redovisningsassistent på deltid hos Dinara. Kontoret ligger i Fruängen, Hägersten med 5 min promenadavstånd från tunnelbanan. Vi sitter i samma lokaler som några av våra byråkunder, så även om vårt team är litet upplevs det inte så då vi även agerar som en intern ekonomiavdelning för dessa.
Just nu växer Dinara och letar därför efter en ny duktig kollega.
Om dig
Vi söker dig som är en glad, ansvarstagande och strukturerad ekonom, som vill utvecklas inom redovisningsyrket. Kunskap eller erfarenhet inom redovisning sedan tidigare i någon form bör finnas. Antingen studier eller arbetslivserfarenhet. Största vikt läggs dock på inställning och viljan att lära sig.
Tempot är högt och eftersom vi kommer jobba ganska tätt krävs bra kommunikation- och samarbetsförmåga. Du bör vara bekant med Excel och ha bra IT-vana då allt arbete görs digitalt. Du bör kunna tala och skriva svenska obehindrat då det är en del kundkontakt.
Din roll
Du kommer arbeta som redovisningsassistent eller redovisningskonsult beroende på tidigare erfarenhet. Vi arbetar i Fortnox och dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av:
Leverantörsreskontra (bokföra fakturor och utbetalningarna för dessa)
Kundreskontra (bokföra inbetalningar och hantera dubbelbetalningar samt en del kontakt med kunder avseende dessa)
Kvitto & utläggsredovisning (representation och övriga inköp)
Löpande bokföring (bokföra transaktioner på bank, betalningslösningar, löner och skattekonto)
Avstämningar (av bank och skattekonto men även övriga balanskonton)
Behjälplig vid bokslut och förberedelse inför revision
Vad du erbjuds
Är du driven så finns stora utvecklingsmöjligheter att få lära sig allt arbete från ax till limpa med stort eget ansvar. En fördel för detta är att bolaget är lite mindre och familjärt.
Tjänsten är en timanställning eller deltidstjänst på 40-70% med möjlighet till heltid längre fram. Omfattningen på tjänsten beror på din tillgänglighet och hur mycket ansvar du ska ta. Detta och anställningsstart är enligt överenskommelse.
Till en början kommer arbetet utföras på kontoret och sedan finns det möjlighet att även jobba hemifrån då och då. Du kommer ha en flexibel och rolig arbetsplats där vi jobbar väldigt nära många av våra byråkunder.
Om ansökan
Urval och intervju kommer ske löpande och rollen kommer tillsättas så snart en passande kandidat finnes. Låter det intressant? Välkommen med din ansökan innehållandes CV och Personligt brev till info@dinara.se.