OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och göra skillnad? Som rådgivare på Ludvig Co (fd. LRF Konsult) är ditt viktigaste uppdrag att leda våra kunder och deras verksamheter till nästa nivå. För att göra detta möjligt tror vi på proaktivitet, digitala lösningar och ett stöttande ledarskap, i en prestigelös och varm miljö. Varje dag tar vi nästa steg mot att vara företagarens bästa rådgivare och att skapa framgångsrika företagare.
Om tjänsten
Nu behöver vi förstärka våra team i Lidköping och Vara med en redovisningskonsult till vardera ort.
I nära samarbete med våra kunder kommer du arbeta med proaktiv och kvalificerad rådgivning för att hjälpa våra kunder utveckla deras verksamheter. Dina uppgifter består bl.a. av:
Ha ett engagerat och proaktivt kundansvar
Löpande konsultation, upprättande och genomgång av bokslut, deklaration och årsredovisning
Bidra med din kompetens till kontorens kunduppdrag
Du, liksom övriga medarbetare, kommer också att ha en viktig roll i utvecklingen av ett lönsamt och framgångsrikt kontor med framtidens digitala tjänster. Tjänsten är på deltid eller heltid enligt överenskommelse.
Därför kommer du trivas hos oss
Kontorscheferna Marina Carlsson i Vara och Annika Stomberg i Lidköping berättar:
På kontoren i Vara och Lidköping blir du en del av ett team på 9-10 medarbetare. Som grupp värdesätter vi samarbete i en öppen och prestigelös miljö där det råder "högt till tak" och där vi tillsammans strävar efter ett proaktivt arbetssätt med mycket engagemang i det vi gör. Som chef drivs vi av långsiktiga relationer och teamkänsla och förväntar oss eget ansvar av våra medarbetare.
Ludvig Co har 130 kontor över hela landet med specialistkunskaper inom företagande, från en liten enskild företagare till de större bolagen i en mängd olika branscher. Bland dina kollegor finns specialister inom juridik, ekonomi- skatterådgivning, affärsutveckling, fastighetsförmedling och lön. En bred kompetensbas! Tillsammans kan vi alltid hjälpa kunderna med ett extra steg. Och du har alltid möjligheten att fortsätta kompetensutvecklas.
För oss är det viktigt att alltid vara genuin och professionell i kundmötet och att vi arbetar med ett stort engagemang för det vi gör. För femte året i rad har vi blivit rankade som en av Sveriges bästa arbetsgivare – och det tänker vi fortsätta vara.
För att lyckas behöver du
Erfarenhet som redovisningskonsult med minst 2 år i branschen
Stort yrkesmässigt engagemang
Tycka om att ta ett helhetsansvar för dina uppdrag samt tycka om kundkontakten
Om du är auktoriserad redovisningskonsult så är det meriterande. För att vara med och bygga framtidens rådgivning kring våra nya digitala tjänster ser vi att du är nyfiken på och vill driva nya digitala lösningar mot kund, som både kan leda till kostnads- och tidseffektivitet.
Du har hög social kompetens, är förtroendeingivande och tycker om att skapa långsiktiga relationer med kunder och samarbetspartners. Du kommer delvis att överta befintliga kunder men du förväntas också belägga din tid och leverera resultat efter uppsatta mål. Låter det här som du?
Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar vi med OnePartnerGroup. Vid frågor eller mer information vänligen kontakta ansvarig rekryterare Monika Psag-Milicic på 0720-030129. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, därför är du varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Om OnePartnerGroup
OnePartnerGroup är en svenskägd koncern med ett unikt helhetskoncept för företag. Vi är en trygg partner när du behöver hjälp med rekrytering, bemanning, utbildning och smarta produktionslösningar. Hos oss har du tillgång till den bästa lokala kompetensen inom både yrkesarbetar- och tjänstemannasektorn.
Du får också flexibla lösningar som möjliggör långsiktig tillväxt och lönsamhet. Vi finns nära dig. OnePartnerGroup är verksam på 50 orter, med över 2500 engagerade medarbetare. Genom vår kännedom om, och närvaro på, så många platser är vi Sveriges lokalaste samarbetspartner.
Vi är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag.