Redovisningskonsult/Redovisningsassistent till framgångsrik koncern

Redovisningskonsult/Redovisningsassistent till framgångsrik koncern

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och utveckla NPB Admin och våra kunder? Vi söker nu en redovisningskonsult som har kunskapen, integriteten och engagemanget att vara en del i vår fortsatta tillväxt och framgång. Om du dessutom brinner för att få andra människor att växa är du den perfekta kandidaten för oss.

Om företaget
NPB Admin är del av No Plan B-koncernen. Hos oss är du garanterad ett arbete där du själv ges möjlighet att påverka din utveckling i en dynamisk och växande koncern, både som människa och som yrkesperson. Som redovisningskonsult hos oss erbjuds du en inspirerande arbetsmiljö där dina idéer inte bara välkomnas utan är avgörande för vår utveckling och framgång.

NPB Admin är en redovisningsbyrå och tillväxtresurs för No Plan B Invests bolag och för externa kunder. Vi tror att hållbar bolagsutveckling kräver att människor förstår och känner sig trygga med sin ekonomihantering. Vår roll är att stödja andras tillväxtresor genom att leverera rådgivning, bokslut, bokföring och lönehantering och att bidra med engagemang, kundanpassad flexibilitet och trygg integritet.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som redovisningskonsult har du ett nära samarbete med övriga nio medarbetarare i företaget. Du arbetar som kundansvarig med egen kundstock och säkerställer att kunden får den redovisning- och bokföringshjälp som krävs. Hos oss har du en rådgivande roll och ett nära samarbete med våra kunder.

Du hjälper dina kunder med bland annat:

- Löpande redovisning
- Avstämningar
- Periodbokslut
- Årsbokslut och årsredovisning
- Skattedeklaration
- Beskattningsfrågor

Dessutom kommer du att vara en central del av ett professionellt team som präglas av högt engagemang och flexibelt samarbete på alla nivåer.

Din bakgrund/Dina egenskaper
För att vara lämplig för rollen bör du ha erfarenhet av ekonomi och administrativt arbete. Erfarenhet av årsbokslut och deklarationer är meriterande men inget krav. Vi ser gärna att du har erfarenhet och intresse av att arbeta i olika ekonomisystem samt utveckla arbetssätten i dessa. Du har en ekonomirelaterad utbildning, alternativt arbetslivserfarenhet inom arbetsområdet.

Vi söker dig som är analytisk och trivs med att arbeta i en mindre organisation med korta beslutsvägar i ett expansivt skede. Som person är du nyfiken, driven och tar initiativ till att lösa uppgifter och problem. Du gillar att ta ett stort ansvar i arbetet både för företaget och för din utveckling. Du är strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt och ser förbättringsarbete och förändring som något självklart och positivt.

Är du redo för nästa steg i din karriär och vill ha ett arbete där du verkligen kan göra skillnad? Kontakta oss för mer information eller skicka in din ansökan.

Information och kontakt
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Sista ansökningsdag: 2024-08-18
Placeringsort: Skellefteå

I denna rekrytering samarbetar NPB Admin med Wikan Personal. Passar beskrivningen in på dig är du välkommen med din ansökan via länk på Wikans hemsida. Hör gärna av dig med eventuella frågor till rekryteringskonsult, Tomas Vidmark, e-post: tomas@wikan.se, alt. 0910-77 09 82.

Om Wikan Personal
Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 14 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 800 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wikan Personal Botnia AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 juni 2024
  • Ansök senast: 18 augusti 2024

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024