OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är ett grossistbolag med tre egna butiker i Göteborgsområdet som importerar och säljer livsmedel från Asien i Sverige. Omsättningen uppgår till 160 miljoner och vi är 40 anställda. Vi expanderar och vill förstärka vår ekonomiavdelning med en erfaren ekonomiassistent. På huvudkontoret som är beläget i Tagene arbetar 10 personer.
Vi söker nu en kollega som skall hantera vår ekonomi i Visma Business. Arbetet innebär löpande bokföring, kassahantering, reskontra, löner, Tullhantering, Intrastat, avstämningar mm.
Du arbetar tillsammans med en kollega och rapporterar till ekonomichefen.
Arbetslivserfarenhet inom området är ett krav, och erfarenhet i Visma Business är en merit. Om du tidigare arbetat med import och tullhantering är detta också meriterande.
Som person är du självständig och driven. Företaget kommer att genomgå en stor strukturförändring nu till hösten då vi implementerar vårt nya ekonomisystem som vi gärna vill att du skall vara med från början.