OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Avdelning administration är placerad på Röda Korsets huvudkontor i Stockholm. Fr o m 1 november 2007 och cirka ett år framöver, har vi en intressant tjänst som redovisningssamordnare vakant (eventuellt kan anställningen komma att förlängas). I tjänsten ingår bl a planering, analyser, sammanställning och samordning av bokslut/budget/prognos och revision. Som redovisningssamordnare arbetar du dessutom med att ta fram bokslutsunderlag och styrelsematerial, upprättar delårsrapporter och årsredovisningar samt ger stöd till organisationens controllers. Vid behov deltar redovisningssamordnaren även i organisationsövergripande projekt och är behjälplig med andra arbetsuppgifter inom avdelningen. Vi söker dig som har . ekonomisk utbildning på högskolenivå, helst inriktning redovisning, revision . minst fem års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete som exempelvis redovisningschef . erfarenhet av att leda personal . goda kunskaper inom Microsofts Officepaket och av större ekonomisystem . erfarenhet av planerings- och analysverktyg, gärna Mercur Business Control . förmåga att arbeta såväl enskilt som i grupp . lätt att delegera och motivera . förståelse för verksamhetens krav och för helheten Vi ser gärna att du . är öppen, positiv, drivande och tycker om att arbeta med andra människor . har erfarenhet av redovisning av fonder och stiftelser . har intresse för och erfarenhet av IT-frågor Självfallet delar du Röda Korsets humanitära värderingar. Vi ser gärna sökande som ökar mångfalden i vår arbetsgrupp.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anette Carnemalm
+46 40326532