Redovisningsspecialist – konsultuppdrag under rekrytering

Arbetsbeskrivning

Vi söker en Redovisningsspecialist för ett konsultuppdrag hos en av våra kunder. Uppdraget innebär ansvar för att arbeta med årsbokslut, budgetering inför 2025 och genomlysning av ekonomiprocesserna. Du kommer även att föreslå och implementera verktyg för att effektivisera arbetet, till exempel AI-stöd eller automatiserade excelmallar. Rollen är en stödfunktion under en rekryteringsperiod och innefattar också en strukturerad överlämning och upplärning av den nya medarbetaren när tjänsten tillsätts.

Om rollen
- Helhetsansvar för årsbokslut, budgetarbete och processutvärdering.
- Implementera verktyg och mallar som automatiserar och effektiviserar ekonomiarbetet.
- Strukturerad överlämning och upplärning av ny medarbetare när rekryteringen är klar.
- Heltid med möjlighet till förlängning upp till 2025-12-31.

Krav
- Erfarenhet av redovisning, bokslut och anläggningsredovisning.
- Erfarenhet av processförbättringar inom ekonomistyrning.
- Erfarenhet av Unit4 ERP.
- Erfarenhet av kommunal verksamhet och redovisning (RKR, kommunbas) och teknisk verksamhet (t.ex. gata, trafik, park).

Personliga egenskaper
- Du är strukturerad och noggrann och har arbetat med att ha förbättrat ekonomiska processer.
- Du är van att leverera enligt uppsatta mål.
- Du har lätt för att samarbeta och lösa frågor på ett smidigt och pedagogiskt sätt.

Övrigt
För detta konsultuppdrag behöver vi 3st referensuppdrag som innehåller nedan. Du behöver inte skicka in det i steg 1 men veta att du kan göra det om du uppfyller övriga krav. Detta är obligatoriskt för att ha en chans att gå vidare i processen.

-Uppdragets namn och typ av uppdrag
-Omfattning samt värdet på uppdraget
-Beskrivning av uppdragets planering, genomförande, resultat och uppföljning.
-Tidpunkten för uppdraget. Start- och slutdatum.
-Kontaktuppgifter referensperson till minst 3 referenspersoner


Tillträde och ansökan
Start: ASAP
Slut: Mars 2025 (möjlighet till förlängning dec 2025)
Sista ansökningsdagen: 25 okt, 11.00


Har du en passande bakgrund, kompetens och tycker detta låter spännande? Vänta inte med att skicka din ansökan då urval och intervjuer sker löpande!

Om oss
Nutshell Consulting fokuserar på heltäckande tjänster inom ekonomi. Hos oss står människan i centrum oavsett om vem du är – anställd, partner eller kund. Vi är ständigt på jakt efter nya talanger som vill skapa verklig förändring. På Nutshell erbjuds du en konkurrenskraftig lön, bra förmåner och en dynamisk arbetsmiljö där du får utmana dig själv. Med vårt nätverk av erfarna konsulter får du som kund en perfekt matchning för varje uppdrag. Vi optimerar er ekonomifunktion med vårt heltäckande utbud av tjänster för finans. Vi finns här för att stödja och förbättra er verksamhet.

Interim | Rekrytering | Search | Redovisning

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nutshell Consulting AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 oktober 2024
  • Ansök senast: 25 oktober 2024

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024