OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du göra varje dag lite enklare ihop med oss?
Det är nämligen precis det vi vill göra. För våra kunder och för oss själva. Vi vill att alla ska kunna må bättre, handla bekvämare, laga bättre mat och leva i ett mer hållbart samhälle. Och det är du och vi tillsammans som gör det här. För att lyckas med det måste vi hela tiden utmana oss själva. Vi måste hela tiden jobba ihop för att behålla bra relationer, goda samarbeten och det där starka entreprenörsdrivet för att fortsätta att utvecklas.
Innovation och digitalisering är otroligt viktigt för oss. Det är så vi hittar lösningar som håller för framtiden. När det gäller din egen utveckling är det också rätt bra att vi är så stora som vi är och jobbar inom så många olika områden. Det betyder att du kan hitta din egen väg framåt och påverka hur du själv ska utvecklas och växa.
Allt det här kombinerat tycker vi skapar riktigt bra förutsättningar för att du och vi ska kunna hänga ihop riktigt länge – och ha kul längs vägen!
Vi vågar faktiskt sticka ut hakan lite och säga att den här rollen troligtvis är den enda i sitt slag i Västerås. Det finns många anledningar att söka tjänsten; Det är inte för intet som rollen är kategoriserad som en specialistroll – du blir verkligen tillfrågad och konsulterad och lyssnad på när det gäller redovisningsfrågor. Din specialistkunskap är viktig för ICA och du kommer att vara med och påverka hela redovisningsdelen, inte bara delar av den.
Supportteamet som rollen tillhör består av erfarna, lyhörda och vänliga personer. Alla tar eget ansvar, samtidigt som man värnar om varandra. Att hjälpa varandra i stort och smått är en självklarhet. På ICA inser vi också vikten av det goda ledarskapet och chefen för den här gruppen beskriver sitt ledarskap som stöttande, varmt och tydligt.
Det här är ditt blivande jobb:
Som redovisningsspecialist har du ett ansvar att ligga i framkant inom redovisningsområdet och omsätta det praktiskt i vår vardag. Vad innebär det då?
• Vi vill att du håller dig uppdaterad inom:
• • redovisnings-, skatte- och momsområdet
• • ICAs interna flöden och system
• Du delar också med dig av dina kunskaper till medarbetare, kunder och revisorer
• Du är processansvarig inom vissa områden exempelvis revisionsprocessen.
• Du driver och följer upp arbetssätt som säkerställer kvalitet, kundnytta och effektivitet. Bla genom att:
• • Initiera, driva och delta i förbättringsprojekt
• • Genomföra utbildningar
• • Utveckla instruktioner
• I din roll är du både kravställare samt arbetar med implementering i projekt som drivs inom ICA Butiksekonomi
• En viktig del är att vara ett stöd åt kollegor i den löpande verksamheten och bokslutsarbetet samt att arbeta för ännu större förståelse för våra kunder (Sveriges ICA handlare)
Det är viktigt att lyfta fram att du inte sitter i ren produktion i den här rollen. Det innebär också att din tid inte debiteras (om du inte blir konsulterad av kollega utifrån dina spetskunskaper) – du arbetar helt enkelt på en annan, mer strategisk och övergripande nivå. Det i sin tur innebär att du behöver ha ett eget driv, ett gott självledarskap och en vilja att förbättra, effektivisera och skapa nytta. Vi tänker att du gillar att kommunicera med andra människor och även nätverka internt – du vill hjälpa andra.
Hos oss på ICA är du aldrig ensam. Inte bara när det gäller arbetsuppgifter och jobbet i sig, utan även när det gäller de sociala bitarna. Vi är många som jobbar tillsammans hos ICA Affärsservice och vi vågar lova att du hittar både en och flera grupper som du har mycket gemensamt med även på det privata och sociala planet.
Vem är du?
Du har en akademisk utbildning inom ekonomi med inriktning redovisning, skatt och moms eller likvärdigt. Du har goda kunskaper inom redovisnings- och bokslutsprocessen. Du är en person som har en helhetssyn samtidigt som du kan prioritera, är noggrann, och kan gå ned i detaljfrågor. Ett plus om du har ICA-kunskap sedan tidigare.
Vidare har du förmåga att skapa engagemang och förståelse på ett positivt sätt i kombination med att du vågar utmana. Vi förmodar att du inspireras av förändringar och inte räds att för att testa nya arbetssätt och metoder.
Sist med inte minst är det viktigt att du har en ödmjuk trovärdighet och är trygg i dig själv.
Har vi väckt ditt intresse?
I den här rekryteringen samarbetar ICA Butiksekonomi med MPYA Finance. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du välkommen att kontakta Veronica Bohlin, veronica.bohlin@mpya.se, 072-999 67 08 eller Fredrik Patcha, fredrik.patcha@mpya.se, 073-203 67 37.
Skicka gärna in ditt CV så snart som möjligt då vi hanterar ansökningar löpande, dock senast den 10 januari.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om ICA Butiksekonomi
Vill du göra varje dag lite enklare ihop med oss?
Det är nämligen precis det vi vill göra. För våra kunder och för oss själva. Vi vill att alla ska kunna må bättre, handla bekvämare, laga bättre mat och leva i ett mer hållbart samhälle. Och det är du och vi tillsammans som gör det här. För att lyckas med det måste vi hela tiden utmana oss själva. Vi måste hela tiden jobba ihop för att behålla bra relationer, goda samarbeten och det där starka entreprenörsdrivet för att fortsätta att utvecklas.
Innovation och digitalisering är otroligt viktigt för oss. Det är så vi hittar lösningar som håller för framtiden. När det gäller din egen utveckling är det också rätt bra att vi är så stora som vi är och jobbar inom så många olika områden. Det betyder att du kan hitta din egen väg framåt och påverka hur du själv ska utvecklas och växa.
Allt det här kombinerat tycker vi skapar riktigt bra förutsättningar för att du och vi ska kunna hänga ihop riktigt länge – och ha kul längs vägen!