Redovisninsassistent till företag inom säkerhetssektorn

Redovisninsassistent till företag inom säkerhetssektorn

Arbetsbeskrivning

Vår kunds kärnvärden är engagemang, lojalitet och ansvar. Nu söker de en ekonomiassistent som kan stärka upp deras team med samma anda. Är detta något du känner igen dig i? Har du dessutom erfarenhet inom ekonomi eller redovisning? Då kan detta vara tjänsten för dig! Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag.

OM TJÄNSTEN
Vi söker för vår kunds räkning en redovisningsassistent på heltid. Kunden arbetar med att distribuera premiumprodukter, utrustning och hårdvara till myndigheter för att ge dem de bästa förutsättningarna för att uppnå alla sina mål, utländska eller inhemska, med bästa möjliga resultat. Företaget har sedan många år tillbaka arbetat med att skapat goda relationer med nyckelpersoner inom säkerhetssektorn och skapat ett starkt och personligt nätverk över hela världen. Vilket ger dem den unika fördelen att arbeta med de bästa i branschen och distribuera premiumprodukter till myndigheter och agenturer.

I rollen som ekonomiassistent kommer du få ta mycket eget ansvar med chans att påverka din egen utveckling, detta eftersom företaget har en tydlig bas gällande frihet under ansvar.

Kontoret som är belagt strax sydöst strax utanför Göteborgs stadskärna har ett team som behöver förstärkning där du som får denna tjänst blir du den sista pusselbiten. Utöver samarbete med kollegorna på ekonomiavdelningen har du kontakt med andra delar av organisationen gällande ekonomiska frågor och uppgifter. Kontoret präglas av en stark vi-känsla där man jobbar tillsammans mot olika mål. En vanlig dag börjar med frukost tillsammans för att sedan ta sig an dagens arbetsuppgifter. Det erbjuds även möjligheter att delta i fysiska aktiviteter med kollegorna som exempelvis promenader eller löprundor i närområdet under arbetsdagarna.

Du erbjuds


* Arbeta i en organisation inom säkerhetssektorn
* Goda utvecklingsmöjligheter


För det här uppdraget kommer du bli anställd hos oss på Academic Work och jobba som konsult ute hos kund. Uppdraget är på heltid och har en långsiktighet.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta med varierade arbetsuppgifter. Du kommer att arbeta med daglig uppföljning där du bland annat kontrollerar mejlen samt hanterar fakturafrågor. Du kommer även att stämma av med kassarapporter och ansvara över leverantörsfakturor och leverantörsbetalningar. Du kommer vidare att:


* Kontinuerligt bevaka inbetalningar av svenska och internationella kundfordringar
* Skicka ut betalningspåminnelser till kund
* Sköta månadsavstämningar och momsredovisning tillsammans med din kollega
* Bokföra leverantörsreskontran där du stämmer av inleveranser


VI SÖKER DIG SOM
- Har en KY- eller högskoleutbildning inriktad mot ekonomi eller arbetslivserfarenhet som speglar detta
- Har minst 1 års arbetslivserfarenhet av ekonomi.
- Har arbetat i affärssystem, till exempel Visma.
- Är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift.

Meriterande:


* Har arbetat i ett mindre bolag och/eller har erfarenhet av systemet Microsoft Dynamics NAV.
* Kan tyska och/eller franska i tal och skrift


I rekryteringsprocessen kan kund komma att begära utdrag från belastningsregistret.

Som person är du:


* Noggrann
* Problemlösande
* Självgående
* Kommunikativ


Övrig information


* Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
* Omfattning: Heltid
* Placering: Göteborg


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 april 2022
  • Ansök senast: 20 maj 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


1 november 2024

1 november 2024

Redovisningsekonom kort uppdrag 3 månader

Redovisningsekonom kort uppdrag 3 månader

1 november 2024

1 november 2024