Redskapsbeställare till Eskilstuna

Redskapsbeställare till Eskilstuna

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vår kund Swecon byter affärssystem i maj 2021 vilket medför att de behöver en resurs som utför redskapsbeställningar till samtliga anläggningar i Sverige tillsammans med  Planeraren som är stationerad på Swecons utrustningsverkstad i Eskilstuna. I den här rollen har du ett brett kontaktnät på Swecons alla anläggningar och får använda din förmåga att strukturera och planera för att planlägga leveranser och order. 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.



Ansvarsområden
Du kommer att utföra redskapsbeställningar till Swecons samtliga 23 anläggningar. Beställningsunderlagen ligger förberedda i affärssystemet och skickas av dig till leverantören när en maskin är placerad till en ort. Du övervakar att redskapen anländer till berörd anläggning i tid och att maskinen utrustas med rätt utrustning. 


En viktig del i arbetet är att stämma av med berörd anläggning hur maskinerna är inplanerade innan beställningen sker för att säkerställa att redskapen verkligen är på plats när det är tänkt. Detta medför att du har kontakt med Swecons samtliga anläggningar från Staffanstorp i söder till Kiruna i norr och det är ca:700 maskiner som berörs av detta beställningsförfarande per år.



Arbetstider
Det här är en heltidstjänst med omgående start och 6 månader framåt med möjlighet till förlängning. Arbetet ser dagtid Måndag till fredag 08.00-17.00. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som är: 


Serviceinriktad, ordningsam, strukturerad och har god administrativ förmåga. 
Stimulerad av att arbeta i högt tempo med många kontakter inom företaget.
Har god PC-vana och lätt för att lära sig nya system.
Behärskar svenska i tal och skrift.
Har en bra socialkompetens.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



Ansökan
2021-04-25, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Sanna Ullbrand, sanna.ullbrand@randstad.se



Om företaget
Swecon Anläggningsmaskiner AB är återförsäljare av Volvo Construction Equipment i Sverige, Estland, Lettland, Litauen samt delar av Tyskland. Samtliga bolag är alla en del av Lantmännen och utgör där affärsområdet Swecon.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 april 2021
  • Ansök senast: 25 april 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


4 oktober 2024

Projektplanerare

Projektplanerare

3 oktober 2024