Ref nr 26/10 Platschefer till Kundcenter

Arbetsbeskrivning

Ref.nr 26/10 Platschefer till Kundcenter Skånetrafiken är en förvaltning inom Region Skåne.Skånetrafiken har ansvaret för kollektivtrafiken i länet och för genomförandet av regionens investeringar i kollektivtrafikens infrastruktur.Trafiken utförs på entreprenad och bedrivs med ca 70 tåg, 900 bussar och 400 serviceresefordon.Antalet anställda är ca 250 varav ca 80 är placerade i Hässleholm (administration) och resterande i Malmö, Lund, Helsingborg och Kristianstad (främst kundinformation, försäljning och beställningsmottagning).Vi arbetar efter värderingarna KundSkap, Skånenytta, Tillsammans, Glädje och Tydlighet.Vi söker två platschefer, en till vårt Kundcenter i Malmö och en till vårt kundcenter i Lund.Tjänsterna (ref.nr: 26/10) är tillsvidareanställningar på heltid, med tillträde snarast.Arbetsuppgifterna innebär att ansvara för och leda verksamheten vid kundcenter i Malmö respektive Lund.Kundcentrets huvudsakliga uppgift är att ge service åt våra kunder, vilket präglar det dagliga arbetet.Verksamheten omfattar försäljning av Skånetrafikens och Öresundsregionens olika biljetter samt information till kunder om tider, priser och resmöjligheter över disk.Inom Skånetrafiken pågår ett ständigt utvecklingsarbete.Utvecklingen går mot en ökad grad av individualisering där vi riktar oss direkt mot den enskilda kunden i betydligt större utsträckning.Internet och mobila tjänster har en betydande roll för kommunikationen med våra kunder.Utvecklingen går mot ett ökat inslag av support via telefon och webb, även om det fortfarande kommer att finnas behov av kundservice direkt över disk.Som platschef ansvarar du för enhetens budget och för att verksamheten drivs mot uppställda mål.Du leder och fördelar arbetet i den dagliga driften och har personalansvar (21 medarbetare i Malmö, 10 medarbetare i Lund).Du rapporterar direkt till enhetschefen för kundcenter.Då verksamheten pågår även utanför kontorstid förekommer viss beredskapstjänstgöring.Vi söker dig med högskoleutbildning och några års ledarskapserfarenhet, gärna från arbete med service till kund.Vi förväntar oss att du är en tydlig och lyhörd ledare med servicekänsla och väl utvecklad samarbetsförmåga.Du är en närvarande ledare med ett stort intresse för människor.Du ska kunna leva upp till våra värderingar; KundSkap, Skånenytta, Tillsammans, Glädje och Tydlighet.Skånetrafiken strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund.Vi vill att du ansöker online!Sänd inga ansökningar via e-post!Vi kan inte garantera att din ansökan kommer fram på grund av virusbekämpningen.Din ansökan skall vara oss tillhanda senast 2010-08-29. Jobbkrav: Rek.nr : Ref nr 26/10

Artiklar i detta ämnet

  1. Bra ledare som chef

Kontaktpersoner på detta företaget

Annika Rosén, områdeschef
042-406 19 74
Christina Rowéus, enhetschef
042-406 11 21
Maria Arheden, enhetschef
042-406 19 53
Pernilla Törnblom, Vårdförbundet
042-406 19 10
Ann-Charlotte Nordblad, enhetschef
040-33 27 26
Anna Weberg, Vårdförbundet
040-33 69 42
Cecilia Sjöbeck
046 770933
Beatrice Ohlsson
046 770932
Logopedförbundet

Elisabeth Bengtsson
040-675 30 68

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Skåne
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 10 augusti 2010
  • Ansök senast: 29 augusti 2010

Besöksadress

Västra Storgatan 12 29189 KRISTIANSTAD
None

Postadress

Skånehuset i Kristianstad, J A Hedlunds väg
KRISTIANSTAD, 29189

Liknande jobb


Chef juridik, nämnd och verksamhetsutveckling

Chef juridik, nämnd och verksamhetsutveckling

18 december 2024

Gruppchef till spaningssektionen

Gruppchef till spaningssektionen

18 december 2024

Gruppchef till utredningsgrupp

Gruppchef till utredningsgrupp

6 december 2024