OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Förvaltare Kund och betalsystem Skånetrafiken är en förvaltning inom Region Skåne.Skånetrafiken har ansvaret för kollektivtrafiken i länet och för genomförandet av regionens investeringar i kollektivtrafikens infrastruktur.Trafiken utförs på entreprenad och bedrivs med ca 70 tåg, 900 bussar och 400 serviceresefordon.Antalet anställda är ca 260 varav ca 80 är placerade i Hässleholm (administration) och resterande i Malmö, Lund, Helsingborg och Kristianstad (främst kundinformation, försäljning och beställningsmottagning).Vi arbetar efter värderingarna KundSkap, Skånenytta, Tillsammans, Glädje och Tydlighet.Vi utökar nu Systemförvaltningsgruppen för Kund och Betalsystem med en systemförvaltare.Tjänsten (ref nr 27/10) är en tillsvidareanställning på heltid och är placerad i Hässleholm.Du kommer att ingå i ett team som förvaltar Skånetrafikens kund- och betalsystem, och arbeta i det löpande förvaltningsarbetet.Du kommer att få vara med tidigt från kravprocess till test och införande.Dina arbetsuppgifter blir bl.a.: * Arbeta med indatering av Farefilefiler samt uppbyggnad och löpande förändring av pris-och biljettfunktionen * Ansvara för de dagliga rutinerna för systemunderhållet * Deltaga i helpdeskarbetet * Kvalitetsuppföljning och kontroller * Ta fram testplaner och testfall Förvaltningsgruppen för Kund och betalsystem ingår i en enhet för förvaltning och utveckling av Skånetrafikens IT system, varför dina arbetsuppgifter under tiden kan komma att växla mellan olika system beroende på behoven.Vi söker dig som har erfarenhet från förvaltning av komplexa IT-system.Du bör ha dokumenterat goda kunskaper och erfarenhet inom kravhantering och test.Har du arbetat med det inom offentlig förvaltning är det en merit.Det är också meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat med systemutvecklingsmodeller, tex farefile indatering.Vi förutsätter att du har en universitets- eller högskolutbildning med lämplig inriktning eller att du har förvärvat motsvarande kunskaper på annat sätt.Som person måste du vara en metodisk problemlösare med analytisk förmåga som kan förutse effekter av olika åtgärder i ett vidare perspektiv.Dessutom är det viktigt att du kan arbeta effektivt under tidspress.Du måste också vara ansvarstagande och initiativkraftig.Slutligen är det viktigt att du är duktig på att kommunicera och skapa goda relationer samt att du har ett utpräglat kvalitets- och servicetänkande.Skånetrafiken strävar efter en jämn könsfördelning.Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrunder.Vi vill att du ansöker online.Sänd inga ansökningar via e-post!Vi kan inte garantera att din ansökan kommer fram på grund av virusbekämpning.Ansökan skall vara oss tillhanda senast 2010-08-29. Jobbkrav: Rek.nr : Ref nr 27/10
Kontaktpersoner på detta företaget
Annika Rosén, områdeschef
042-406 19 74
Christina Rowéus, enhetschef
042-406 11 21
Maria Arheden, enhetschef
042-406 19 53
Pernilla Törnblom, Vårdförbundet
042-406 19 10
Ann-Charlotte Nordblad, enhetschef
040-33 27 26
Anna Weberg, Vårdförbundet
040-33 69 42
Cecilia Sjöbeck
046 770933
Beatrice Ohlsson
046 770932
Logopedförbundet
Elisabeth Bengtsson
040-675 30 68