Regeringskansliet söker en ekonomiadministratör

Regeringskansliet söker en ekonomiadministratör

Arbetsbeskrivning

RK HR Lön, Förvaltningsavdelningen
Är du en noggrann och serviceinriktad ekonomiadministratör? Skulle du trivas med att arbeta med administration för resor och utlägg? Då kan rollen som ekonomiadministratör vara något för dig.

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Regeringskansliets HR-enhet (RK HR), har i uppdrag att styra och leda myndighetens arbetsgivarpolitik och tillhandahålla operativt och strategiskt stöd i HR-frågor till myndighetens chefer. Vi befinner oss i en förändringsresa och har många spännande utvecklingsuppdrag i verksamheten. Enheten är indelad i fem sektioner och en stab och består av ca 90 medarbetare. Två sektioner arbetar myndighetsövergripande med fokus på arbetsgivarpolitik och kompetensförsörjning. Övriga tre sektioner arbetar verksamhetsnära.

Tjänsten innebär att administrera reseräkningar och utlägg för Regeringskansliets personal, både de i Sverige och de utlandsstationerade. Det innebär bland annat att se till så att rätt person har attesterat  och att kontering och momsavdrag blir korrekt samt att reseräkningar och utlägg har fullständiga underlag. Du behöver ha lätt för att skapa goda kontakter med de departement eller enheter som du möter i ditt arbete .

Du kommer att ingå i en arbetsgrupp som bl a arbetar med utlägg och reseräkningar. Du kan också komma att medverka i utveckling av arbetssätt och rutiner inom sektionen, samt hantering av andra på sektionen förekommande arbetsuppgifter.

Vi lägger stor vikt vid erfarenhet och kunskap inom området i kombination med dina personliga egenskaper.

Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se

Din bakgrund
Vi söker dig som har en gymnasieutbildning eller annan utbildning kombinerat med för befattningen relevant arbetslivserfarenhet.

Du som söker det här arbetet har några års erfarenhet av arbete med liknande arbetsuppgifter som är relevanta för tjänsten. Vi ser även att du har god kunskap om regelverk och avtal inom området resor och utlägg, samt god kunskap om redovisningsprinciper och god redovisningssed.

Det är meriterande om du har god kunskap om regelverk för representation och förmåner samt erfarenhet av bokföring, liksom erfarenhet av arbete med statlig redovisning och/eller erfarenhet arbete i Regeringskansliet. Om du har erfarenhet av arbete i något lönesystem är också det meriterande.

Du har goda kunskaper i Office-paketet samt god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.

Dina egenskaper
För rollen krävs att du är noggrann och strukturerad. Du behöver även vara serviceinriktad och flexibel i din roll. Vi ser även gärna att du har god samarbetsförmåga.

Övrigt
Det här en visstidsanställning på ett år. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta rekryterande chef Marie Wirmén eller HR-handläggare Carl Garellick. Fackliga kontaktpersoner är Johan Strokirk för Saco, Karina Åbom-Engberg för ST och Lars Vestberg för Seko. Du når samtliga via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 18 juni 2024.

Välkommen med din ansökan!

Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas  Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica  Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Regeringskansliet
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 juni 2024
  • Ansök senast: 18 juni 2024

Besöksadress

Jakobsgatan 24
None

Postadress

None
Stockholm, 10333

Liknande jobb


21 november 2024