Regeringskansliet söker en processledare till lönesektionen

Regeringskansliet söker en processledare till lönesektionen

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av att implementera löne/personaladministrativa system? Lönesektionen på Regeringskansliet söker nu en driven processledare med start omgående.

Processledare på Regeringskansliet
Uppdraget innebär att ansvara för att initiera, utveckla och förvalta arbetet med processer, verktyg och metoder inom området. Initialt innebär också uppdraget att samordna arbetet med införandet av den nya lönetjänsten Heroma, samt fortsatt ansvara för dess förvaltning och utveckling samt samarbetet med Statens Servicecenter inom ansvarsområdet.  I uppdraget ingår att delta i upphandlingar och införandet av framtida nya system inom området vilket innebär bl a att genomföra informationsklassningar, riskbedömningar och analyser.

I uppdraget ingår även att ansvara för att säkerställa att vi använder våra system på bästa sätt och att skapa förutsättningar för detta, samt att arbeta med utbildning inom och utveckling av processer, arbetssätt och system. Det krävs god kännedom om såväl löne- som personaladministrativa processer samt om integrationer, statistik och analys av data. Man ska också kunna leda uppdrag och förändring. Det är viktigt att förstå kopplingen mellan lön och ekonomi samt att ha god kännedom om övriga HR-processer.

Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se

Din bakgrund
I den här rollen har vi satt upp följande krav:


• Högskole- eller YH/KY utbildning med lämplig inriktning alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Minst 3 års aktuell arbetslivserfarenhet inom löneområdet och med lönesystemen i en större organisation. Med aktuell erfarenhet menas de senaste 5 åren.
• Aktuell erfarenhet av införande av löne/personaladministrativa system samt erfarenhet av förändringsarbete
• Erfarenhet av att utveckla, digitalisera och effektivisera löneprocessen och arbetssätt
• Mycket goda kunskaper inom löne/personaladministrativa system och processer inkl. erfarenhet av behörighets- och rollfrågor

Vi ser det som meriterande om du har:


• Erfarenhet av arbete i löne- och HR-systemet Heroma
• Erfarenhet av att arbeta på eller gentemot Statens Servicecenter
• Aktuell erfarenhet av projektledning
• God kännedom om övriga vanligt förekommande HR processer på en HR avdelning
• Kännedom om kopplingen mellan ekonomi och lön

Dina egenskaper
I den här tjänsten är det viktigt att du är självständig, samarbetsinriktad, besitter god kommunikativ förmåga i tal och skrift samt besitter förmågan att röra dig mellan operativ och strategisk nivå.

Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning med start omgående. Anställningen inleds med sex månaders provanställning. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Marie Wirmén som är sektionschef, eller HR-handläggare Siri Hågefalk. Fackliga kontaktpersoner är Johan Strokirk för Saco och Peter Backéus för ST. Du når samtliga via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 27 oktober 2024.

Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas  Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica  Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Regeringskansliet
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 oktober 2024
  • Ansök senast: 27 oktober 2024

Besöksadress

Jakobsgatan 24
None

Postadress

None
Stockholm, 10333

Liknande jobb


9 november 2024

Project Manager till Sollentuna

Project Manager till Sollentuna

8 november 2024

Internkonsult inom Stockholms stad – Systemarkitekt

Internkonsult inom Stockholms stad – Systemarkitekt

8 november 2024