Arbetsbeskrivning
Vi söker en driven verksamhetsutvecklare som vill bidra till att effektivisera och vidareutveckla vår interna svarstjänst. Tillsammans med våra olika funktioner och nätverk kommer du att driva utvecklingsprojekt och förbättra arbetsprocesserna inom Regeringskansliet.
Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Regeringskansliet vidareutvecklar det interna verksamhetsstödet med målet att öka nyttan i departementen genom ett sammantaget effektivt resursutnyttjande inom myndigheten. En intern svarstjänst har utvecklats med uppdrag att hantera vissa inkommande synpunkter och frågor från externa inringare. Svarstjänstens arbete är under uppbyggnad och en av uppgifterna för verksamhetsutvecklaren är att fortsätta utveckla funktionen i nära samarbete med olika delar av verksamheten, utifrån behov samt omvärldens efterfrågan.
Vidare driver och stödjer verksamhetsutvecklaren andra utvecklingsuppdrag inom sektionen.
Personen förväntas kunna bidra med sin erfarenhet från kontaktcenter, upplysningstjänst eller kundcenter som hanterar telefonkontakter från allmänhet och verksamhetsföreträdare. Det är meriterande om du har god förståelse för, och erfarenhet av, organisation och arbetsprocesser i Regeringskansliet.
Rollen omfattar många interna kontakter med olika funktioner och nätverk. Den tydliga kommunikativa delen i uppdraget förutsätter en bakgrund inom kommunikation samt erfarenhet av projektledning och verksamhetsutveckling.
Din bakgrund
Du har en högskoleutbildning och erfarenhet av projektledning och verksamhetsutveckling. Du har även erfarenhet av verksamhetsutveckling kopplat till upplysningstjänst, kontaktcenter eller kundcenter där du hanterar telefonkontakter från allmänhet och verksamhetsföreträdare. Dessutom har du arbetat med motsvarande frågor eller i en liknande roll inom Regeringskansliet. En högskoleutbildning inom kommunikation, statsvetenskap eller juridik är meriterande, liksom erfarenhet av förändringsledning.
Dina egenskaper
För att trivas i rollen som verksamhetsutvecklare hos oss ser vi att du har en stark samarbetsförmåga och är kommunikativ, kvalitetsmedveten, har helhetssyn och är flexibel. Du är en initiativtagare som gillar att ta tag i saker och är problemlösande i ditt arbetssätt. Dessutom är du flexibel och kan anpassa dig till förändrade förutsättningar och nya utmaningar. Dessa egenskaper är viktiga för att du ska kunna bidra till och utvecklas i vår dynamiska arbetsmiljö inom Regeringskansliet.
Övrigt
Det här är en tillsvidaretjänst som inleds med en provanställning på sex månader. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.
Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Erika Edh, sektionschef. Du är också välkommen att kontakta HR-handläggare Carl Garellick. Fackliga kontaktpersoner är Johan Strokirk för Saco och Karina Åbom-Engberg för ST. Du når samtliga via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 26 december 2024.
Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35