OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Region Blekinge bidrar du till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. Glädjen och tillfredställelsen i att invånare och patienter får högre livskvalitet är en stark kraft som gör det meningsfullt att gå till jobbet. Dessutom är Blekinge en pärla som boende- och livsmiljö. Därmed kan du både göra gott och leva gott. För att livet är viktigt.
Vår värdegrund vilar på tre ledstjärnor: engagemang, samarbete och kvalitet.
Regional utveckling, kultur och bildning är en förvaltning inom Region Blekinge. Vi brinner för Blekinge och arbetar för att skapa bästa hållbara utveckling för vår region och för att Blekinge ska bli en ännu bättre plats att leva, arbeta och utvecklas i.
Region Blekinge har ett permanent uppdrag från staten att samordna de regionala utvecklingsfrågorna och leda arbetet med att ta fram den regionala utvecklingsstrategin (RUS). I det regionala utvecklingsuppdraget ingår att samverka med kommuner, myndigheter, universitet och högskola, science parks och kluster, näringsliv och civilsamhälle kring den Regionala Utvecklingsstrategin och samordna insatser för genomförandet av strategin. En stor del av detta arbete bedrivs i projektform, både nationella och internationella projekt.
Vi söker nu en administratör till avdelningen för verksamhetsstöd, för hantering av företagsstöd.
ARBETSUPPGIFTER
Bakgrund
Region Blekinge har sökt medel från ReAct EU för att kunna erbjuda Blekinges företag ytterligare företagsstöd, affärsutvecklingscheckar. Detta innebär att vi förväntar oss ett stort inflöde av ansökningar under kommande 2 år och vi behöver därför förstärka vårt team under denna period.
Tjänsten är placerad i Karlskrona inom förvaltningen Regional utveckling kultur och bildning och ingår i avdelningen Verksamhetsstöd. Tjänsten är en del i ett team om nuvarande 4 personer, bestående av handläggare och rådgivare inom projekt och företagsstöd.
Arbetsbeskrivning
Affärsutvecklingscheckar är en av flera typer av företagsstöd som vi erbjuder företagen i Blekinge.
I tjänsten ingår administration av hela flödet gällande företagsstöd.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Handläggning av ansökningar inkl. kontakt med sökande för ev. kompletteringar till ansökningshandlingen.
• Granskning av underlag vid rekvisition från sökande.
• Handläggning av underlag för utbetalning till sökande.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har
• Lägst gymnasieutbildning.
• Flerårig arbetslivserfarenhet inom kvalificerad ekonomiadministration, alternativt ekonomiutbildning från högskola eller yrkeshögskola.
• Goda datorkunskaper, vana att använda Officepaketet.
• Bekväm med att uttrycka dig i tal och skrift.
Det är meriterande om du har erfarenhet av
• Administrativ handläggning av företagsstöd eller liknande.
Egenskaper
För att trivas hos oss är du givetvis intresserad av samhällsfrågor och brinner för Blekinges hållbara utveckling.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken i annonsen.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
IT-chef Jörgen Hjelm
0455-569 41
Personalstrateg Lisa Larsson
0455-32 20 45
Vision Joakim Nilsson
0455-30 50 28
SACO Anna Förberg
0455-569 46
Chef Kultur och fritid Malena Sandgren
0455-30 50 08
SACO Christer Nilsson
0455-30 50 18
Vision Johanna Olofsson
0455-30 50 24
Musikerförbundet Niclas Höglind
0455-32 19 21
Administrativ chef Ingrid Ljungqvist
0455-30 50 06
Kanslichef Ingrid Ljungqvist
0455-30 50 06