Region Blekinge söker HR-konsult till hälso och sjukvården

Region Blekinge söker HR-konsult till hälso och sjukvården

Arbetsbeskrivning

I Region Blekinge bidrar du till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. Glädjen och tillfredställelsen i att invånare och patienter får högre livskvalitet är en stark kraft som gör det meningsfullt att gå till jobbet. Dessutom är Blekinge en pärla som boende- och livsmiljö. Därmed kan du både göra gott och leva gott. För att livet är viktigt.

Vår värdegrund vilar på tre ledstjärnor: engagemang, samarbete och kvalitet.

Vi har nu börjat det stora arbetet med att forma framtidens hälso- och sjukvård i Blekinge. Under en tio-års period kommer vi att bygga nya lokaler och utveckla arbetssätt och teknik för att kunna möta framtidens behov av vård och omsorg. Det är en spännande utvecklingsresa som du också kommer att få vara en del av.

Inom hälso- och sjukvården vill vi utveckla HR-arbetet och vi söker en ny kollega som vill utmana oss och vårt arbetssätt. Vi ska utveckla vårt konsultativa arbetsätt för att stödja våra chefer och vi ska även utveckla oss själva genom att ständigt ta oss an nya utmaningar inom HR-området. På så sätt kan vi bidra till att verksamheten utvecklas och vi får nöjda patienter.



ARBETSUPPGIFTER
Som HR-konsult arbetar du utifrån ett konsultativt arbetssätt med att stödja chefer i sin arbetsgivarroll.
Du kommer även att ges möjlighet att påverka det strategiska arbetet genom ditt deltagande i ledningsgrupper och processinriktat förbättringsarbete. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av hela bredden av HR-frågor, så som lag- och avtalsfrågor, lönebildning, rehabilitering, rekrytering, kompetensförsörjning, samverkan och förhandling.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som tycker att det är en självklarhet att arbeta med människor och vill jobba med hela bredden av HR. En förutsättning för att fungera i uppdraget är att du trivs att arbeta såväl i grupp som självständigt. Du ska ha mod att jobba med förändringar och stötta cheferna i att efterleva lagar och avtal.

Som person är du ansvarstagande, duktig på att paketera beslut och information, relationsskapande samt ha förmåga att slutföra uppdrag. Du ska vara lyhörd för verksamhetens behov och snabbt kunna anpassa dig därefter.

Vi söker dig som har en högskoleexamen från personal- och arbetslivsprogrammet eller motsvarande utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer lämplig. Du behöver ha flera års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete och det är en fördel om du har erfarenhet från offentlig verksamhet.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet





ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken i annonsen.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Kontaktpersoner på detta företaget

IT-chef Jörgen Hjelm
0455-569 41
Personalstrateg Lisa Larsson
0455-32 20 45
Vision Joakim Nilsson
0455-30 50 28
SACO Anna Förberg
0455-569 46
Chef Kultur och fritid Malena Sandgren
0455-30 50 08
SACO Christer Nilsson
0455-30 50 18
Vision Johanna Olofsson
0455-30 50 24
Musikerförbundet Niclas Höglind
0455-32 19 21
Administrativ chef Ingrid Ljungqvist
0455-30 50 06
Kanslichef Ingrid Ljungqvist
0455-30 50 06

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Blekinge
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 mars 2020
  • Ansök senast: 22 mars 2020

Besöksadress

Ronnebygatan 2
None

Postadress

Ronnebygatan 2
KARLSKRONA, 37132

Liknande jobb


Vikarierande PA-konsult till Ockelbo kommun

Vikarierande PA-konsult till Ockelbo kommun

19 december 2024

Junior HR-konsult

Junior HR-konsult

18 december 2024

18 december 2024

Vikarierande HR-konsult

Vikarierande HR-konsult

18 december 2024