OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill jobba i Region Jämtland Härjedalens Helpdesk.
IT- och eHälsoavdelningen är en strategisk ledningsfunktion, för IT-drift/utveckling och systemförvaltning. Vi är idag drygt 30 medarbetare placerade i gemensamma lokaler i Östersunds centrum, organiserade i tre enheter, IT-enheten, eHälsoenheten och Helpdesk. Vår strategi är att upphandla tjänster för IT-drift, -förvaltning och -utveckling från marknadens aktörer. Vår egen organisation har som huvuduppgift att svara för strategisk styrning, uppföljning och samordning av regionens IT-verksamhet. Det innebär att vi arbetar nära tillsammans med såväl IT-leverantörer som med representanter för verksamheterna.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker IT-tekniker till Helpdesk och ditt uppdrag är:
• att ta emot ärenden via olika kanaler, felavgränsa, registrera, prioritera och åtgärda supportärenden samt bevaka att överenskomna servicenivåer följs
• att eskalera ärenden till andra supportgrupper
• ge support till videokonferenser på plats
• att ge användarstöd för standardapplikationer
KVALIFIKATIONER
Vi tror att Du:
• har en gymnasieutbildning inom IT eller teknik
• har minst två års erfarenhet inom IT-support
• har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• tycker om att arbeta strukturerat och systematiskt
• är serviceinriktad och tydlig i din kommunikation
• har lätt för att samarbeta och tycker om att arbeta både självständigt och i team
ÖVRIGT
Vi tillämpar individuell lönesättning baserat på utbildning och erfarenhet samt erbjuder goda möjligheter till kontinuerlig fortbildning och kompetensutveckling. Friskvård är en viktig del i regionens personalpolitik med friskvårdstimme-/peng, Zefyrens anläggning med gym och olika träningspass samt personalföreningens rika utbud av aktiviteter.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonsförsäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.