OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett stort intresse för affärer? Då kan det här vara jobbet för dig.
Enheten för Inköp och upphandling ingår i ekonomiavdelningen och ansvarar för stöd till Region Jämtland Härjedalens verksamheter vid upphandlingar. Enheten ska säkerställa att upphandling sker i enlighet med gällande lagstiftning och regelverk och med iakttagande av organisationens politiska beslut, inriktningsdokument och policys. Region Jämtland Härjedalens totala värde av inköp av varor och tjänster uppgår till 2 miljarder kronor per år.
Enheten består av, avtalscontroller, inköpare, materialkonsulenter, upphandlare, miljöcontroller, jurist samt medarbetare inom e-handel och avropsfunktionen för bemanningstjänster. I dagsläget 25 personer, varav 13 upphandlare. Enheten utvecklas ständigt för att kunna möta verksamheternas behov och marknadens utveckling.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en upphandlare som har ett stort intresse för affärer och service. Som upphandlare ansvarar du för hela processen när det gäller genomförandet av upphandlingar samt avtalsuppföljning.
Arbetet innefattar allt från behovs- och marknadsanalys till anbudsförfrågan, utvärdering, förhandling och uppföljning av avtal. Arbetets komplexitet gör att du behöver hantera olika uppgifter parallellt. Du kommer att arbeta i nära samarbete med organisationens verksamheter och ha kontakt med våra leverantörer. Du deltar även i interna och externa nätverk samt i enhetens utvecklings- och förbättringsarbete. Arbetet kräver ett taktiskt tankesätt och en hög grad av affärsmässighet.
Tjänsten innebär upphandling av i IT - såväl tjänster som varor, detta omfattar också avtalsvård under avtalstiden. Även upphandlingar utanför IT-området kan vara aktuella. Arbetet sker på uppdrag av IT-enheten och andra beställare inom Region Jämtland Härjedalen. Det är viktigt att vara lyhörd och förstå verksamhetens behov och samtidigt anpassa detta till gällande upphandlingslagstiftning.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har tidigare dokumenterad erfarenhet av upphandling och/eller projektledning. Vi ser gärna att du har en genomförd YH-utbildning i upphandling i grunden. Erfarenheter från IT-området är meriterande. Alternativt att du har en annan kompetens förvärvad genom arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. För uppgiften behöver du i hög utsträckning ha förmåga att se möjligheter. Arbeta självständigt, ta initiativ och nå resultat.
Som person är du trygg i både dig själv och i din kompetens. Du tar ett stort ansvar för ditt egna arbete, är noggrann, flexibel och drivande. Du har även god samarbetsförmåga samt är bra på att etablera och behålla relationer. Goda kunskaper i Word och Excel är en förutsättning samt att du har mycket goda kunskaper att kommunicera på svenska i tal och skrift. I urvalsprocessen kommer stor vikt att fästas vid dina personliga egenskaper, för att både du och vi ska trivas att arbeta tillsammans.
ÖVRIGT
Vill du veta mer om jobbet är du varmt välkommen att höra av dig till oss.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.