OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett stort intresse för affärer? Då har vi jobbet för dig.
Enheten Inköp och upphandling ingår i Regionstaben under ekonomiavdelningen och ansvarar för stöd till Region Jämtland Härjedalens verksamheter vid inköp och upphandlingar. Enheten ansvarar för regionens försörjning av varor och tjänster, undantaget fastighetsentreprenader. Affärsdrivet inköp och hållbara leverantörer är viktigt för regionen. Inköp och upphandling har i uppdrag att säkerställa att upphandling sker på ett hållbart sätt och i enlighet med gällande lagstiftning och organisationens politiska beslut. Region Jämtland Härjedalens totala värde av inköp av varor och tjänster uppgår till 1,5 miljarder kronor per år.
Vi är en enhet som expanderar med avtalscontroller, inköpare, materialkonsulent, upphandlare, medarbetare inom avropsfunktionen för bemanningsfrågor, administratör inom e-handel samt en enhetschef. Vi erbjuder en trevlig arbetsmiljö, flextid och möjlighet till friskvård. Efterfrågan på våra tjänster är stor inom organisationen och vi söker nu en ny kollega.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetet som upphandlare är ett administrativt arbete som är utåtriktat, fullt av utmaningar och ingen dag är den andra lik. Som upphandlare ansvarar du för hela processen när det gäller genomförandet av strategiska upphandlingar av varor och tjänster.
Arbetet innefattar allt från att genomföra behovs- och marknadsanalys, upprätta och sammanställa upphandlingsdokument samt ansvara för anbudsutvärdering. Att förvalta och följa upp avtal är också en viktig del av arbetet. Du kommer i första hand att arbete med upphandling av teknisk utrustning men även olika tjänster utifrån verksamheternas behov.
Arbetets komplexitet gör att du behöver hantera olika uppgifter parallellt. Du kommer att arbeta i nära samarbete med representanter från organisationens verksamheter och ha kontakt med våra leverantörer. Det är viktigt att vara lyhörd och förstå verksamhetens behov. Du deltar även i interna och externa nätverk samt bidrar till enhetens utvecklings- och förbättringsarbete. Arbetet kräver ett taktiskt tankesätt och en hög grad av affärsmässighet.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med relevant högskoleutbildning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet av inköps- och upphandlingsarbete och kunskap inom medicinteknik är önskvärt. Du tycker om att arbeta i projektform och kan leda tvärfunktionella arbetsgrupper. För uppgiften behöver du i hög utsträckning ha förmåga att se möjligheter, ta initiativ och nå resultat.
Som person är du trygg i både dig själv och i din kompetens. Du tar ett stort ansvar för ditt eget arbete, är noggrann, flexibel och drivande. Du har god samarbetsförmåga samt är bra på att etablera och behålla relationer. Goda kunskaper i Word och Excel är en förutsättning samt att du har mycket goda kunskaper att kommunicera på svenska i tal och skrift. I urvalsprocessen kommer stor vikt att fästas vid dina personliga egenskaper, för att både du och vi skall trivas att arbeta tillsammans.
ÖVRIGT
Vill du veta mer om jobbet är du varmt välkommen att höra av dig till oss.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Verksamhetschef Anna-Karin Nilsson
0687-166 52
Chef för Centrala elevhälsan Bergs kommun Ulla H Gustavsson
0687-161 00
Enhetschef Mia Ajax
063-153507
Enhetschef Pernilla Johansson
063-155444
Medicinskt ledningsansvarig läkare Anna-Karin Roos
063-153000 (sökn via vx)
Enhetschef Åsa Torbjörnsson
063-14 20 27 alt 072-5662360
Personalkonsult Karin Engnér
063-154442
Personalkonsult Jonas Holmgren
063-147628
Personalkonsult Ingrid Larsson
063-147594, 076-5258387
Personalkonsult Siv Wahlström
063-147651