OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Office Depot
Office Depot är en av världens största leverantörer av kontorsvaror. Med det unika helhetserbjudande av kontorsvaror och tjänster är Office Depot kontorets One Stop Shop vilket ger kunderna ett enklare arbetsliv. Office Depot erbjuder inte bara alla tänkbara förbrukningsvaror till kontoret, utan även möbler, profilprodukter, utskriftslösningar, kaffemaskiner och mycket mer. Oavsett om det är ett litet lokalt eller stort multinationellt företag kan Office Depot erbjuda anpassade och skräddarsydda lösningar avseende allt från sortiment, beställningar och leverans. Försäljningen i Sverige sker via säljkår, butiker, webshop och kundcenter. Företaget omsätter drygt 1 miljard sek och har ca 300 medarbetare.
Om rollen
Vi är nu inne i en spännande expansionsfas, där ett brett produktutbud möter existerande och nya tjänster för att ge våra kunder en enklare vardag genom att konsolidera sina inköp av allt som behövs till kontoret. Som en del av vår expansionsfas söker vi nu en Regional Account Manager till ett upparbetat distrikt i Örebro med omnejd. För att kunna ge våra kunder den bästa lösningen kommer du att jobba tätt med våra interna experter inom kategoriinköp, analys, lösningar och de regionala säljteamen.
Du kommer att få ansvar för ett distrikt där du utvecklar dina befintliga kunder samtidigt som du är ansvarig för tillväxten i din region, som en det av din tillväxt kommer du även att bearbeta nya kunder i ditt segment. Med fördel har du erfarenhet från försäljning av förbrukningsvaror, kontorslösningar eller liknande tjänster då du kommer att få ansvar för hela försäljningsprocessen, från besöksbokning, behovsanalys, offert till förhandling och avtalsskrivande på både befintliga och nya kunder.
Du är en person som har bra förståelse för helheten i leveransen, hur vi kan hjälpa kunden att effektivisera deras arbetsmiljö och skapa framtidens lösning för dem.
För att trivas i rollen tror vi att du är orädd, van med att skapa nya relationer, ha en hög aktivitetsnivå, vara en god lyssnare och en van förhandlare. Vi söker dig som är en lagspelare, är trygg i dig själv och har ett förtroendeskapare arbetssätt. Vi vill gärna att du ska kunna visa upp goda försäljningsresultat/prestationer.
Vi söker dig som:
Är van vid kontakter på olika nivåer i en organisation: allt från inköp, IT, facility, finans till VD
Förstår vikten av att planera och prioritera ditt arbete på rätt sätt för att nå uppsatta mål
Är van att arbeta självständigt och fatta egna beslut
Är tydlig, lyhörd och kommunikativ
Har b-körkort
Vi erbjuder:
Du erbjuds en plats i en flexibel och prestigelös organisation, som präglas av en stark teamkänsla och högt engagemang – där din kompetens kommer att göra skillnad. Vi befinner oss just nu i en spännande förändringsresa och det är därför viktigt att du trivs i en föränderlig miljö där det ständigt händer nya saker! Vi lever och lär att vår personliga service till kunden är det mervärde som gör oss till det självklara valet av leverantör och samarbetspartner.
Övrigt
Du ingår i affärsområdet Contract Sales Medium och rapporterar till Regionchef Country. Tjänsten utgår från vårt kontor i Örebro och omfattningen är heltid.
Frågor och ansökan
Varmt välkommen med din ansökan då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Frågor besvaras av Regionchef Per Agnemyr på per.agnemyr@officedepot.eu eller på 0768-223600
Välkommen att vara en central del av vår framgång!