OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är nu inne i en spännande expansionsfas, där ett brett produktutbud möter existerande och nya tjänster för att ge våra kunder en enklare vardag genom att konsolidera sina inköp av allt som behövs till kontoret. Som en del av vår expansionsfas söker vi nu två Regional Account Managers till upparbetade distrikt i Stockholm och Göteborg med omnejd. För att kunna ge våra kunder den bästa lösningen kommer du att jobba tätt med analys, lösningar.
Du kommer att få ansvar för ett distrikt där du utvecklar dina befintliga kunder samtidigt som du är ansvarig för tillväxten i din region, som en det av din tillväxt kommer du att bearbeta nya kunder. Med fördel har du erfarenhet från försäljning av förbrukningsvaror, kontorslösningar eller liknande tjänster då du kommer att få ansvar för hela försäljningsprocessen, från besöksbokning, behovsanalys, offert till förhandling och avtalsskrivande på både befintliga och nya kunder.
Du är en person som har bra förståelse för helheten i leveransen, hur vi kan hjälpa kunden att effektivisera deras arbetsmiljö och skapa framtidens lösning för dem.
För att trivas i rollen tror vi att du är orädd, van med att skapa nya relationer, ha en hög aktivitetsnivå, vara en god lyssnare och en van förhandlare. Vi söker dig som är en lagspelare, är trygg i dig själv och har ett förtroendeskapare arbetssätt. Vi vill att du ska kunna visa upp goda försäljningsresultat/prestationer.
Vi söker dig som:
• Är van vid kontakter på olika nivåer i en organisation: allt från inköp, IT, facility, finans till VD
• Förstår vikten av att planera och prioritera ditt arbete på rätt sätt för att nå uppsatta mål
• Är van att arbeta självständigt och fatta egna beslut
• Är tydlig, lyhörd och kommunikativ
• Har b-körkort
Vi erbjuder:
Du erbjuds en plats i en flexibel och prestigelös organisation, som präglas av en stark teamkänsla och högt engagemang – där din kompetens kommer att göra skillnad. Vi befinner oss just nu i en spännande förändringsresa och det är därför viktigt att du trivs i en föränderlig miljö där det ständigt händer nya saker! Vi lever och lär att vår personliga service till kunden är det mervärde som gör oss till det självklara valet av leverantör och samarbetspartner.
Övrigt;
Du ingår i affärsområdet SMB och rapporterar till Försäljningschef Region. Tjänsten är på heltid och för Stockholms tjänsten utgår du ifrån vårt huvudkontor i Solna. För Göteborg utgår du från vårt säljkontor i Högsbo.
Frågor och ansökan
Varmt välkommen med din ansökan redan idag då urval och intervjuer kommer att ske löpande, sista ansökningsdag är doxk 30 juni 2022. Frågor besvaras av Försäljningschef Per Agnemyr på per.agnemyr@officedepot.se eller på mobilnummer 0768 - 22 36 00 (Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail utan endast via vår rekryteringsportal)
Om Office Depot
Office Depot Svenska AB är ett av Sveriges ledande kontorsvaruföretaget med försäljning via butiker, e-handel och en rikstäckande säljkår. Varumärket Office Depot grundades 1986 i USA och finns idag representerade i mer än 50 länder. I Sverige har bolaget omkring 300 medarbetare och en omsättning på runt 1 miljard SEK. För Office Depot är hållbarhet viktigt. De ställer höga krav på deras leverantörer att produkterna i deras sortiment ska vara tillverkade med hänsyn till miljön och med så hög social och etisk standard som möjligt. Deras utbud av miljömärkta produkter ökar hela tiden och de arbetar ständigt i stor utsträckning för att erbjuda miljövänliga lösningar gentemot deras kunder.
Välkommen att vara en central del av vår framgång!