Regional Account Manager till Samhall, Sundsvall

Arbetsbeskrivning

Samhall är Sveriges viktigaste serviceleverantör. Vi erbjuder tjänster med leveransgaranti inom allt från städ, tvätt och fastighet till logistik och tillverkning. Företaget är rikstäckande med dryga 23 000 medarbetare på cirka 200 orter och omsätter årligen cirka sju miljarder kronor. Genom våra kunduppdrag utvecklar vi personer med funktionsnedsättning och vi lyckas så bra för att vi är bäst på att matcha rätt person till rätt arbete. Det ger en kombination av kundnytta, medarbetarnytta och samhällsnytta som inget annat företag kan leverera. Se även samhall.se

Samhall söker nu en Regional Account Managers till Sundvall. Tjänsten kommer ha fokus på Samhalls utbud av service-tjänster, så som lokalvård, servicetjänster, fastighetsskötsel. Primärt arbetar du mot små och medelstora bolag inom privat sektor.

Arbetsbeskrivning
I rollen som Regional Account Manager ansvarar du för att bearbeta kunder och prospekt bland privata medelstora och stora företag. Du kommer arbeta både mot befintliga kunder för att utöka deras engagemang genom fler affärsmöjligheter men även bearbeta prospekts för nyetablering. Det är en bred och omväxlande roll med flertalet kontaktytor, både internt och externt. Tjänsten innefattar resor i Dalarna, Östersund, Gävle och Sundvall. Räkna 4-6 övernattningar i månaden, ibland mer och ibland mindre.

Dina arbetsuppgifter består av

• Skapa tillväxt inom ditt tjänsteområde hos både nya och befintliga kunder
• Ansvara för kalkyl och teckna avtal
• Planera för utveckling och tillväxtmöjligheter
• Bygga relationer med kund och interna kontakter

Önskvärda kvalifikationer
Vi ser att du har några års erfarenhet av sälj- och kundrelationer med goda resultat, gärna inom tjänsteförsäljning. Du har jobbat med avtalsfrågor, förstår ett affärsspråk och kan utrycka dig väl i tal och skrift.

Det är meriterade om du har jobbat i projektform eller är van vid säljprocesser som kräver viss projektledning. Din framgång grundar sig delvis i att du kan driva frågor och samarbeta med andra nyckelpersoner under hela säljprocessen, från ett första säljmöte till implementering ut i driften. Det är viktigt med god IT-vana, erfarenhet från olika CRM-system och bra kunskaper i Excel. Du har en eftergymnasial utbildning eller motsvarande, gärna inom sälj/marknad.

Personliga egenskaper
Som person är du nyfiken, intresserad och det ger dig mycket energi att träffa nya och befintliga kunder. Vi önskar att du är målmedveten, uthållig och trivs med att arbeta resultatinriktat. Som person har du ett starkt eget driv, ett affärsmässigt tänk och vet att nöjda kunder skapas genom bra leveranser och goda relationer. Du drivs av att göra affärer och har en hög social kompetens som präglas av öppenhet. Det är lätt för dig att samarbeta och bygga nätverk, både externt och internt. Du känner igen dig i Samhalls värderingar: Uppmärksam, Pålitlig och Engagerad.

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Samhall med rekryteringsföretaget Jerrie. Du söker tjänsten via jerrie.se med CV och personligt brev.

Har du frågor kontakta oss gärna!

Frida Dire på 0703-00 10 16/frida.dire@jerrie.se eller Cecilia Jarlsmark på 0723-05 33 43/cecilia.jarlsmark@jerrie.se

Sista ansökningsdagen är den 21 juni

Samhall producerar en kombination av kundnytta, samhällsnytta och medarbetarnytta som inget annat företag kommer i närheten av. Vi har ett tydligt och konkurrenskraftigt erbjudande på marknaden – baserat på våra medarbetares kompetens och förmågor. Vårt hållbarhetsarbete belönades dessutom i European Business Awards 2015 där Samhall utsågs till Europas mest hållbara företag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jerrie
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 juni 2021
  • Ansök senast: 22 juli 2021

Besöksadress

Odinsgatan 9
None

Postadress

Odinsgatan 9
Göteborg, 41103

Liknande jobb


23 december 2024

23 december 2024