Regional Chef Säljsupport till Ahlsell

Regional Chef Säljsupport till Ahlsell

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i en verksamhetsnära roll med många kontaktytor? Sök då rollen som Chef Regional Säljsupport till Ahlsell!

Ahlsell erbjuder en affärskritisk och utvecklande ledarroll, där förbättringsarbete och resultatfokus värdesätts starkt. I rollen som Chef regional säljsupport kommer du arbeta nära regionchefen och regionens försäljningschefer genom att bland annat effektivisera och utveckla säljorganisationen. Tjänsten ingår i Ahlsells regionala ledningsgrupp.Vill du med ett serviceorienterat och konsultativt förhållningssätt stötta regionen, med ambition och ansvar att skapa en hållbar och lönsam verksamhet? Bra! Skicka in din ansökan redan idag. Urval sker löpande.

Ditt anställningserbjudande

Rollen som chef Regional säljsupport är en mångfacetterad roll där du ska gilla att din arbetsdag är varierad. Din främsta uppgift är att stödja säljorganisationen för att bidra till effektivt säljarbete och ökad servicegrad såväl internt som externt. Genom god insikt i våra säljprocesser utgör du en viktig funktion för säljare, säljledare och försäljningschefer.

Du leder och planerar arbetet för avdelningen Regional Säljsupport som i nuläget består av en medarbetare som du ansvarar för att inspirera och utveckla. Stundtals så kommer du arbeta med ekonomiska analyser och har ett delansvar för ekonomistyrningen i regionen. Allt relaterat till försäljning och affärsutveckling.

Du ska gilla att vara inblandad i både stort och smått som skapar värde för kund och hela organisationen. Som en konsekvens av ditt arbete kommer du att vara med att stärka Ahlsells affärer och se till så dina kollegor och du alltid har kul och mår bra på jobbet. 

Dina arbetsuppgifter

• Genom ett konsultativt förhållningssätt stötta Regionchef, regionala Försäljningschefer, samt regionens säljorganisation.
•  Personalansvar för en medarbetare inom regional Säljsupport
•  Som en del av tjänsten kommer du även arbeta med Tjänstelogistik, såsom transport- och logistiklösningar.
• Delta i projekt kring M&A och integrationer av förvärv, samt bidra med analys och prognos vid om- och nyetableringar.
• Identifiera orsaker och samband för att nå ökad effektivitet och affärsframgångar.
• Utveckla rutiner och processer, samt delge dina kunskaper inom affärskritiska och ekonomiska beräkningar, nyckeltal, styrmedel och underlag, för prioritering av säljdrivande insatser.
• Skapa förutsättningar för en transparent, tydlig och effektiv verksamhet som samverkar och lär av varandra.

Värt att veta

Du rapporterar till Per Ivarsson, Regionchef, som har fullt försäljnings- och resultatansvar för verksamhetens 6 butiker, över 140 medarbetare och en omsättning på ca 1,5 miljarder. Tjänsten är en heltidstjänst och innebär till viss del resor, då du stöttar samtliga filialer i region öst och vi ser gärna att du utgår från Ahlsells fina kontor i Norrköping. Men rätt person kan likväl utgå ifrån något av våra filialer, Nyköping, Linköping, Katrineholm, Motala, Mjölby.

Detta är en ersättningsrekrytering där tidigare chef växlat över till ett nytt spännande uppdrag på Ahlsell.

Våra förväntningar

För att trivas i rollen ser vi att du är positiv, konsultativ, samt service- och lösningsorienterad, samtidigt som du har sinne för siffror och att analys. Du trivs i en ansvarsfull roll och är genuint intresserad av att utveckla dig själv, ditt team och regionen. Du kommer i rollen leda en direktrapporterande medarbetare, men även agera som ledare informellt i andra grupperingar.

Vidare är du skicklig på att skapa interna samarbeten och uppfattas som förtroendeingivande, pedagogisk och lyhörd. Vi tror att du är en person som gillar att se tydliga resultat i ditt arbete och är samtidigt uthållig när det kommer till att skapa förbättringar gällande rutiner, processer och arbetssätt. 

Vi ser gärna att du har en ekonomisk högskoleexamen eller motsvarande kompetensnivå, samt gärna branscherfarenhet och god produktförståelse. Självklart har du mycket goda IT-kunskaper, från Excel såväl som från olika affärssystem.

Vi hoppas att du, precis som vi, verkligen vill vara med att bidra till arbetsglädje. Nöjda medarbetare ger nöjda kunder, likväl som att fungerade arbetsprocesser skapar effektivitet och finansiell framgång. Ahlsells strävan är att ligga i framkant inom frågor som rör nytänkande, hållbarhet, miljö, inkludering och mångfald. Vårt mål är att vara den mest attraktiva arbetsgivaren i branschen!

Intresserad?
I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 april 2022
  • Ansök senast: 4 maj 2022

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


14 november 2024

Business Controller till Recipharm i Uppsala

Business Controller till Recipharm i Uppsala

14 november 2024

14 november 2024

Senior Business Controller till växande team

Senior Business Controller till växande team

14 november 2024