Regional Director  till Randstad Staffing Sydväst

Regional Director till Randstad Staffing Sydväst

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Nu söker vi på Randstad en ny Regional Director till region sydväst. En perfekt roll för dig som vill kombinera din tidigare ledarerfarenhet med ditt brinnande intresse för att göra affärer. 
I denna roll ansvarar Du för strategisk försäljning, externa nätverk och marknadsutveckling inom regionen. Vidare ansvarar Du för att coacha och utveckla våra Branch Managers på ett inspirerande sätt, så att regionens säljaktiviteter genererar resultat och att deras team får bästa förutsättningar för att lyckas. 
Medarbetarna i regionen är vår viktigaste tillgång och du behöver ha dem i fokus i varje beslut i kombination med resultat och strategier framåt. Du är också ansvarig för att säkerställa att det finns samstämmighet mellan de system/processer som används inom regionen och Randstad Sverige. 

Ansvarsområden

Dina primära ansvarsområden innebär att:
• Vara ett föredöme för medarbetarna och stödja ledningens arbete, mål och strategier
• Utveckla och optimera verksamheten i regionen genom att leda andra chefer till framgång
• Coacha och utveckla medarbetare och team att nå sin fulla potential
• Driva produktutveckling, marknadsbearbetning och försäljning

I rollen ingår personal- och budgetansvar för både omsättning och resultat med kontinuerlig rapportering och uppföljning. Du ansvarar för ett seniort team om fem BranchManager placerade runt omkring i regionen och driver ditt egna regional ledningsgruppsarbete. Vi har idag fasta kontor och personal på plats i Göteborg, Trollhättan, Skövde, Jönköping, Borås, Kalmar, Kristianstad, Malmö, Helsingborg och Varberg. Du kommer även att ingå i, och ha en viktig roll i, ledningsgruppen för Randstad Staffing. I denna tjänst rapporterar du till Director Staffing. 



Arbetstider
Heltid och tillsvidare.  

Kvalifikationer
Du har en stark affärsmässig drivkraft och en vilja att utveckla och coacha medarbetare för att de ska nå sin högsta potential och prestera sitt yttersta. Du vill fortsätta att utveckla Randstad Sweden till den lokalt och nationellt marknadsledande aktören. 
Du har en relevant akademisk examen och flerårig erfarenhet från en liknande roll i branschen.
För att lyckas i rollen ser vi att du ska ha erfarenhet från både inhyrning och rekrytering med fokus på såväl arbetare som tjänstemän. För det är hjärtat av vår affär. 
Du har ett stort nätverk av kunder och interaktionen med dem är en av dina främsta motivationsfaktorer. 
Rollen kräver att du behärskar engelska och svenska i tal och skrift. 
Körkort är ett krav då tjänsten omfattar en hel del resor i regionen.



Personliga egenskaper:
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person är du ett föredöme och har en stark drivkraft att leda andra med ett stort engagemang i det du gör. Du är trygg i dig själv och vill bidra med din erfarenhet av att driva en framgångsrik bemannings- och rekryteringsaffär. 
Vi ser också att du är en uthållig, resultatinriktad och modig ledare som agerar förebild för dina medarbetare genom att efterleva och marknadsföra våra kärnvärden: 
- To know,  To serve, To trust, Simultaneous promotion of all interest och striving for perfection.



Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan senast 2021-06-15 men notera att vi tillämpar löpande urval. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt före sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner:
För frågor rörande tjänsten vänligen kontakta Jennie Strömqvist, Regional Director Sydväst på 0725-004890 eller via: jennie.stromqvist@randstad.se

För frågor som rör rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att höra av dig till Angelica Gustafsson, HR Talent partner via: angelica.gustafsson@randstad.se  t.o.m den 16/7 .
Under perioden  16/7 till 8/8 pausas urvalet mot bakgrund av rådande semestertider. 
Urvalsprocessen återupptas sedan den 9/7. 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. 

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

https://youtu.be/3sulmF9R9OY

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 juli 2021
  • Ansök senast: 15 augusti 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


22 november 2024

Operativ säljansvarig

20 november 2024

Operativ säljansvarig

20 november 2024

20 november 2024