Regional försäljningschef till Dialect

Arbetsbeskrivning

Om kundföretaget
Dialect levererar IT- och telefonilösningar till företag. Vi ser till att allt kan fungera ihop – oavsett tid, plats eller lösning. Utöver våra integrerade lösningar och vägledande kunskap erbjuder vi ett brett utbud av produkter och tjänster. Lösningarna innefattar bland annat mobil och fast telefoni, växellösningar, support och drift av företagets IT-miljö samt tjänster inom connected car. Dialect bildades i augusti 1995 under gemensamt varumärke. Idag är vi en rikstäckande kedja som drivs av koncernen Dialect AB. Vi är 550 anställda och omsatte en miljard kronor under 2015. Huvudkontoret finns i Solna och med 45 kundcenter från Boden till Malmö är vi etablerade över hela landet.

Vår nuvarande Regionala försäljningschef Oscar Lundin har fått en ny tjänst som proffstränare i Schweiz. Vi gratulerar Oscar till denna fantastiska möjlighet och söker nu hans efterträdare. Vi erbjuder dig en högintressant tjänst som innebär goda möjligheter till utveckling både för dig och för Dialect.


Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ha det övergripande ansvaret för vårt kundcenter i Varberg. Du ansvarar för personal, budget, prognoser och resultat och rapporterar till vår försäljningsdirektör. Till din hjälp har du ett mindre säljteam, men du arbetar operativt med att söka upp och bearbeta företag och bidrar aktivt till resultatet. Du coachar och utvecklar dina medarbetare, är med och rekryterar nya medarbetare och planerar och genomför kundaktiviteter.

Du har en stor frihet i din roll att lägga upp arbetet för dig och ditt team. För oss är det viktigt att känna arbetsglädje och ha roligt tillsammans på arbetet, så en viktig uppgift för dig är att bidra till en positiv och säljinriktad företagskultur och teamkänsla.


Din profil
Vi söker dig som brinner för att arbeta med försäljning och ledarskap. För att lyckas väl i rollen och trivas med tjänsten är det viktigt att du är drivande, resultatorienterad, uthållig och är beredd att arbeta hårt för att nå dina mål. Lika viktigt är att du har förmågan att motivera och entusiasmera dina medarbetare och föregå med gott exempel. Du har ett genuint intresse för människor och är duktig på att bygga långsiktiga relationer, både med kunder och medarbetare.

Du har några års erfarenhet av företagsinriktad försäljning och vi ser gärna att du har ett upparbetat kontaktnät i Varberg. Du har ett stort IT-intresse och en god teknisk förståelse. Branscherfarenhet är inte nödvändigt, men du har förmågan att förstå vilka IT-möjligheter som företagare kan ha behov av och de lösningar vi kan erbjuda.

Vi erbjuder:
Dialect är Sveriges största IT- och telecomföretag och hos oss får du möjlighet att arbeta med marknadsanpassade produkter och tjänster. Vi erbjuder dig ett roligt och utmanande arbete där du får chansen att bygga nära och långsiktiga relationer till kunder och ha ett tätt samarbete med ditt säljteam. Till din hjälp har du en central säljledning, centrala marknadsföringsinsatser, kampanjer och marknadsaktiviteter. Vi erbjuder dig ledarskaps- och säljledningsutbildning, coachning och kunskapsöverföring mellan våra kontor. Du kommer självklart också att få utbildning i våra produkter och tjänster.

Omfattning: Heltid. Tillsvidareanställning hos Dialect. Tillträde enligt överenskommelse.

Sista ansökningsdag: 2017-04-30. Vi tillämpar löpande urval så sök tjänsten omgående via www.onepartnergroup.se.

Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Maria Skärström på OnePartnerGroup på tel 0723-965224.


Om vårt företag
Rekryteringen görs i samarbete med OnePartnerGroup Halland AB. Vi består av Carl, Carina och Maria som har arbetat med rekrytering och bemanning i många år. Vårt engagemang ligger i att utveckla företag och människor och få dem att växa. Vi drivs av samarbetet med de lokala företagen, att lära känna dem och hjälpa dem med kompetensförsörjning.

Vi har en stark lokal förankring och brinner för att hitta rätt personer till våra lokala företag här i Halland. Vi vet att förutsättningarna snabbt kan förändras i en verksamhet. Att hyra in personal är ett snabbt och flexibelt sätt att stärka upp din organisation. Med engagerade konsulter bemannar vi företag inom bland annat ekonomi, administration, kundservice och produktion.

Vi är en komplett leverantör av kompetens inom både yrkesarbetare- och tjänstemannasektorn. Tillsammans med våra 1000 konsulter är vi verksamma på 25 orter, från Norrköping i norr till Halmstad i söder. Vi vill vara Sveriges lokalaste rekryterings- och bemanningsföretag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Carl Mårtensson
0733-649972
Carl Mårtensson

Carina Nyberg
0733-649971
Carina Nyberg

Maria Skärström

Carina Nyberg

Maria Skärström

Emelie Lundkrantz

Emelie Lundkrantz
0709-435798
Emelie Lundkrantz
0709 – 43 57 98

Sammanfattning

Besöksadress

Västerhavsvägen 2, Falkenberg
None

Postadress

Västerhavsvägen 2
Falkenberg, 31122

Liknande jobb


21 november 2024

CIS Sales, Nordics - AVP

CIS Sales, Nordics - AVP

22 november 2024

Regionchef

21 november 2024

20 november 2024