OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
En roll för dig med stark drivkraft för att expandera försäljningen och utveckla affärssamarbeten!
Optimera har nöjdast kunder i branschen och det är vi otroligt stolta över! Som mål har vi att vi skall vara den mest innovativa, professionella och effektiva bygghandelskedjan i Sverige med inriktning på proffs, och med detta i ryggen tar vi och satsar stort på denna nya Key Account Manager roll. Vi söker dig som vill ta ansvar för våra största viktigaste kunder och stärka vår position på marknaden.
Som Regional Key Account Manager hos oss…
blir du en del av ett starkt växande försäljningsteam och rapporterar direkt till regionchefen. I vår satsning framåt skapar vi nu nya roller inom bolaget och detta är en av dem. Vi söker dig som vill vara orkesterledaren som dirigerar såväl arbetssätt som kollegor för att vara det självklara valet för våra kunder. Du säkerställer att våra kunder väljer oss för våra tjänster och våra värden.
Några av dina viktiga ansvarsområden:
Ta ägandeskap för 5–10 större avtalskunder och utveckla dessa till att bli vinnare
Driva samtal med exempelvis ägare, VD eller inköpschef på en mer strategisk nivå
Avtalsansvar från behovsanalys, förhandling till signering
Alltid vara steget före och arbeta proaktivt med din kalender och möten
Arbeta i nära samarbete med dina kollegor för att uppnå försäljningsmål, där du visar vägen och skapar förutsättningar för andra att lyckas på dina avtal
Hålla dig uppdaterad om marknadstrender, dina kunders nutid och framtid
För att söka rollen som Key Account Manager…
Har du tidigare erfarenhet av att hantera stora b2b avtal och driva dialoger på en strategisk nivå
Vet du hur vi skapar värde för våra kunder
Har du erfarenhet att leverera till större projekt
Arbetar inom byggbranschen i vår geografi
Har du B-körkort
Har du goda kunskaper i svenska och engelska
För att lyckas i rollen som Key Account Manager…
Är dina personliga egenskaper viktiga! Våra ledord är Personligt, Tryggt och Enkelt vilket är något du måste kunna spegla dig i då våra kunder ska känna det i all kontakt med oss. Vi söker dig som med stark drivkraft och positiv framåtanda tar ägandeskap för att vidareutveckla såväl relationer som affärer! Du är uthållig och vet att stora affärer kan ta tid. Du är kommunikativ och kan presentera på ett inspirerande sätt. Vidare är du en förebild som vågar ändra och lyfta laget, och vet att tillsammans är vi starkast!
Optimera erbjuder…
dig en unik möjlighet att få ta en helt ny roll och göra den till din! Är du dessutom ambitiös så erbjuder vi möjligheter till att växa inom bolaget då vi vill ta vara på talang och driv.
Optimera Svenska AB är en av Sveriges ledande bygghandelskedjor för yrkeskunder och har idag 66 byggvaruhus i Sverige och säte i Malmö. Optimera har cirka 1000 anställda och omsätter ca 5 miljarder SEK. Optimera finns även i Norge, Estland samt Lettland och ägs av den franska koncernen Saint-Gobain som är en av Europas största leverantörer av byggmaterial. Saint-Gobain omsätter ca 500 miljarder SEK och har mer än 180 000 anställda i 67 länder.
Är du nyfiken och vill veta mer klicka här: https://www.optimera.se/bygghandel/proffs
För att söka rollen...
är du varmt välkommen att ladda upp ditt CV. Urval sker löpande, men sista ansökningsdag 10/12 2023. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. I den här rekryteringen samarbetar Optimera med Roi Rekrytering. Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Lina Friberg på lina.friberg@roirekrytering.se.
Anställning hos: Optimera Sverige AB
Omfattning: Heltid
Start: Enligt överenskommelse