Regional Key Account Manager – Umeå/Skellefteå

Arbetsbeskrivning

Är du en affärsmässig och driven person med en passion för att bygga långsiktiga kundrelationer? I denna roll kommer du att arbeta med några av våra största kunder inom tillverkande industri i Västerbotten. Om du är redo för en spännande utmaning och vill göra verklig skillnad, tveka inte att söka! 

Ditt uppdrag 
Som Regional Key Account Manager har du ett helhetsansvar för affären, leveransen och lönsamheten i din kundportfölj, där du kontinuerligt arbetar med värdeskapande säljarbete. Din kundportfölj kommer att bestå av våra största kunder i Västerbotten med fokus på tillverkande industri, vilket innebär att ditt ansvar riktar sig mot kunder med stora avfallsvolymer och komplexa avfallslösningar. Du följer upp månatliga sälj- och aktivitetsmål på kund-, regions- och individnivå samt balanserar kortsiktiga och långsiktiga aktiviteter för att utveckla kundbearbetning med tillhörande prospektidentifiering samt utveckla nya kundrelationer. I rollen samarbetar du nära den regionala och centrala säljorganisationen för att säkerställa relevanta aktiviteter, mål och måluppfyllnad. Du kommer även att leda kundteam samt delta aktivt i kundteam genom att ansvara för åtaganden utifrån avtal och kundplan uppfylls gentemot kund.  

Ditt uppdrag är att förstå kundens verksamhet, analysera, implementera, utveckla och ständigt följa upp affärsmässiga lösningar för våra kunder och visa hur vi kan bidra till värdeskapande, cirkulära och hållbara återvinningslösningar. 

Placeringsort är Umeå eller Skellefteå eftersom de flesta av kunderna, både befintliga och nya, befinner sig. Du kommer att resa i tjänsten och har därför tillgång till tjänstebil. 

Vem är du?  
För att lyckas i denna roll krävs det att du är affärsmässig, driven och skicklig på att bygga och utveckla relationer. Du arbetar proaktiv med att ta initiativ och komma med förbättringsförslag samt anpassar dig snabbt efter förändrade omständigheter både internt och externt hos våra kunder. Med en nyfiken inställning strävar du ständigt efter att förstå och agera utifrån kundens behov och förväntningar samtidigt som du vill utveckla vår affär och göra goda resultat. Vidare ser vi att du är bra på att samarbeta, har en god kommunikativ förmåga där du förmedlar information öppet och tydligt samt arbetar strukturerat med målsättning och måluppfyllnad.  

Kvalifikationer:   


• Erfarenhet av Key Account Management.  
• Eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet  
• Goda kunskaper i Officepaketet.  
• God erfarenhet av att arbeta i CRM-system.  
• Mycket god nivå i svenska och engelska i såväl tal som skrift.  
• B-körkort.  

Meriterande:  


• Erfarenhet av Microsoft Dynamics CE  
• Erfarenhet av Business Intelligenssystem (BI-system).  
• Erfarenhet av ledarskap och/eller projektledning.  
• Erfarenhet från avfallsbranschen och/eller arbete med hållbarhetsfokus.  
• Mycket god erfarenhet av försäljning mot senior beslutsfattare – ledning etc.  
• Mycket god förmåga att arbeta både strategiskt och operativ 

Vad erbjuder vi dig? 
Hos oss får du en trygg och rolig arbetsplats, full av kompetenta och hjälpsamma kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap. Vi erbjuder en gedigen introduktionsutbildning, såväl digitalt som lokalt, för att ge dig bästa möjliga förutsättningar att komma in i rollen. Vi satsar mycket på kompetensutveckling inom områden som är viktiga för att utvecklas, såväl personligt som inom rollen. Eftersom vi är måna om dig, erbjuds du trygga och utvecklande förmåner, såsom kollektivavtal, försäkringar, friskvårdsbidrag, m.m. I denna roll kommer du att ha en nyckelposition i att utveckla och optimera vår kundportfölj inom regionen, med fokus på att skapa långsiktiga och värdeskapande kundrelationer. 

Information om rekryteringsprocessen 
Eftersom vi vill säkerställa ett rättvist och fördomsfritt urvalsarbete önskar vi inget personligt brev, däremot att du svarar på våra inledande urvalsfrågor. Om du går vidare kommer du därefter att få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Här kan du läsa mer om vår rekryteringsprocess. Vi tillämpar sex månaders provanställning och gör bakgrundskontroll. 

På Stena Recycling räknas alla medarbetares insatser. Vi erbjuder helhetslösningar inom återvinning och cirkulära tjänster över hela landet och ser till att uttjänta produkter får nytt liv igen genom att bli till nya material, ny råvara och ny energi. Med ca 1900 medarbetare på 90 platser runtom i landet är vi med och driver utvecklingen mot en mer cirkulär ekonomi. Hos oss får du möjlighet att göra verklig skillnad. Vi är den största återvinningsaktören i Norden och med vår storlek och finansiella styrka kan vi påverka vår gemensamma framtid. 

Välkommen med din ansökan - det börjar med dig! 

#LI-ONSITE

 

Vi ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande så ansök därför gärna redan idag. Vänligen observera att vi på grund av GDPR endast tar emot ansökningar via ansökningsknappen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Mia Olsson
08-452 33 89

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stena recycling
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 oktober 2024
  • Ansök senast: 20 november 2024

Besöksadress

Tegelbruksvägen 7
None

Postadress

None
BOLLNÄS, 82143

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

Brf-utvecklare ekonomi

Brf-utvecklare ekonomi

13 november 2024

22 november 2024