OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Actics vision är att skapa ett friskare samhälle genom träning. Vi grundades i Sverige 1981 och är idag en av de ledande aktörerna på träningsmarknaden i Norden. Actic erbjuder lättillgänglig och inspirerande träning på drygt 170 gymanläggningar med ca 200 000 medlemmar i Sverige, Norge, Tyskland samt Österrike. Vi erbjuder träning inomhus, utomhus och digitalt genom gym, personlig träning, gruppträning och simning & bad. Våra värderingar är passion, customer focus, performance och teamwork.
Regional Manager
I rollen som Regional Manager på Actic arbetar du nära den operationella verksamheten och är ytters ansvarig för anläggningarna i din region. Regionen har sin utgångspunkt i Stockholm och du kommer att arbeta med att stötta och coacha platschefer på våra 23 anläggningar i Stor-Stockholm. Du arbetar affärs- och målinriktat och ansvarar för att se till att anläggningarna drivs enligt Actic koncept. Du kommer att arbeta både administrativt och hands-on med ledarskap och personalfrågor. Regional Managers tar tillsammans med medarbetare på anläggningarna ansvar för att se till att våra medlemmar får den bästa möjliga kundupplevelsen.
I rollen har du breda samarbetsytor inom hela Actic och arbetar nära andra Regional Manager och rapporterar till Country Manager. I rollen kommer du vara ute mycket på våra anläggningar men har även möjlighet till att arbeta både hemma och på vårt huvudkontor i Solna/Ulriksdal.
I rollen kommer du utvecklas genom att
- Ta ansvar, vara behjälplig och skapa förutsättningar för att anläggningarna ska lyckas med försäljning av medlemskap
- Arbeta med målsättning, analys och uppföljning för respektive anläggning samt involvera medarbetare i dessa områden enligt Actics koncept och värderingar
- Ha ansvar för budget och kostnadskontroll för din region och anläggningar
- Vara delaktig i arbetet kring schemaläggning och uppföljning av timmar
- Bidra och stötta platscheferna för att de ska lyckas i sina roller
- Medverka i att stärka Actics kultur och förankra våra värderingar på anläggningarna
För att lyckas i rollen har du
- Erfarenhet av att ha jobbat som plats- eller butikschef
- Tidigare erfarenhet av ledarskap
- Goda datorkunskaper i MS Office
- Flytande i tal och skrift i svenska och engelska
- Tidigare kunskap och erfarenhet inom träningsbranschen är meriterande
- B-körkort
Du är nyfiken, engagerad och har lätt för att bygga relationer och arbeta med breda kontaktytor. Du trivs i en roll där du jobbar både högt och lågt i en miljö med högt tempo. Vidare har du god självinsikt och ledarförmåga samt att du tycker om att skapa rutiner och processer. Du gillar att arbeta både operativt och strategiskt och att snabbt ställa om mellan uppgifter samt har en förmåga att se helheten. Du drivs av förändringar och förbättringar och strävar ständigt efter att utveckla arbetssätt. Därutöver vill du vara med att skapa ett friskare samhälle genom träning. Att ge bra service är något du brinner för och ser till våra medlemmars bästa.