OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Centric växer och vi har nu lagt i nästa växel för att år 2025 passera 1000 personer i Norden! Vår nuvarande regionchef i Syd har tagit oss en bra bit på vägen men nu söker vi dig som vill vara med på vår resa mot 1000. Vi letar efter dig som älskar att driva försäljningen framåt, ta hand om våra anställda, motivera, coacha och bara finnas där. Det är viktigt att du är en handlingsmänniska som inte är rädd för att göra jobbet. Du har ett utbrett kontaktnät i Öresundsregionen och har mångårig erfarenhet av försäljning inom IT-branschen.
Arbetsuppgifter
- Du har P/L-ansvar för verksamheten i regionen och har personalansvar för konsultchefer och rekryterare i regionen.
- Du rekryterar nya rekryterare och konsultchefer till regionen med stöd av HR.
- Du deltar i ledningsgruppen och ansvarar för planering, budgetering, prognostisering, resultat och rapportering för din region gentemot ledningsgruppen.
- Du ansvarar för, och är i högsta grad aktiv i, försäljningen och arbetar med de större kunderna i regionen. Regionchefen genomför också omvärldsbevakning och konkurrensanalys och föredrar dessa resultat i ledningsgruppen samt ansvarar för genomförande av företagets strategier för att nå uppsatta mål.
Som del av ledningsgruppen medverkar du i att utveckla verksamheten i enligt med värderingar, vision, affärsidé, policyers, mål och verksamhetsledninssystem.
I rollen ingår också ansvar för regionala marknadsföringsinitiativ och rekryteringsarbetet av konsulter i regionen. Regionchefen planerar och genomför aktiviteter för anställda och kunder i regionen.
Din profil och kvalifikationen
Du bör ha en examen från universitet eller högskola gärna med inriktning IT eller personal & HR alternativt Ekonomi.
Du har god branschkunskap och erfarenhet från konsulting/bemanning och rekrytering. samt inst 3 års erfarenhet av att leda och utveckla interna medarbetare.
B-körkort är ett krav.
Vad vi erbjuder
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Du kommer att utgå från våra ljusa och trevliga lokaler i Centrala Malmö, bara ett stenkast från Centralstationen. Vi erbjuder dig tillgång till kontinuerlig kompetensutveckling tillsammans med ett roligt gäng med mycket värme och humor. Vi är både professionella och personliga i våra relationer. Vi tillämpar flexibel arbetstid och arbetsplats samt har en genomtänkt onboardingprocess för att du ska få den bästa förutsättningen till att få en bra start hos oss.
Förutom att du kommer bli en del av vårt grymma team i Malmö kommer du också att ha kollegor i Linköping, Göteborg, Stockholm och Norge. Centric Professionals AB ingår i den holländska Centrickoncernen som är ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med ca 4500 anställda i Europa.
Låter det intressant? Urvalet sker löpande så registrera din ansökan till oss på Centric redan idag.
Centric Professionals AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som är medlem i Almega och har kollektivavtal med Unionen och Akademikerförbunden.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Pär Wåhlin på tfn +47 472 526 09 eller par.wahlin@centric.eu.
Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229