OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker ABAX en driven och affärsmedveten Regional Marketing Manager till deras kontor i Stockholm. Som Regional Marketing Manager blir du nyckelpersonen i att utveckla och hantera marknadsstrategier för ABAX på den svenska och finska marknaden där du spelar en central roll i att bidra till företagets tillväxtresa.
I rollen som Regional Marketing Manager är ditt huvudsakliga ansvar att utveckla och genomföra en effektiv marknadsföringsstrategi som stödjer företagets affärsmål. Detta innebär att du måste analysera målgrupper, konkurrenter och marknadstrender för att välja rätt marknadsföringskanaler och strategier. Samtidigt är du ansvarig för att förädla och förvalta företagets varumärke.
Digital marknadsföring spelar en central roll, och du planerar samt genomför kampanjer över olika digitala kanaler, inklusive sociala medier, e-postmarknadsföring, sökmotoroptimering och betald annonsering. Dessutom utvecklar du en innehållsmarknadsföringsstrategi som inkluderar produktion och distribution av relevant innehåll för att engagera målgrupper. Utöver detta ansvarar du för leadgenerering där du strukturerar processer för att generera och kvalificera leads för säljteamet. Du bygger relationer med kunder genom anpassade marknadsföringskampanjer och hanterar kundinteraktioner med hjälp av CRM-systemet. Du ser till att marknadsbudgeten används effektivt och genererar hög avkastning på investeringen. Slutligen mäter och analyserar du kontinuerligt den heltäckande marknadsföringens effektivitet och rapporterar framsteg mot mål med hjälp av analysverktyg för att optimera marknadsföringsaktiviteter när det behövs.
Vi söker dig med en universitetsutbildning inom kommunikation, marknadsföring, företagsekonomi eller annan likvärdig utbildning kombinerat med flerårig relevant arbetslivserfarenhet inom marknadsföring. Du har expertis inom B2B-marknadsföring från SaaS- eller mjukvaruindustrin. Som person är du affärs- och säljorienterad, har stort fokus på värde och lönsamhet och är trygg i din yrkesroll. Du är resultatinriktad, gillar att röra dig mellan det strategiska och operativa och har en stark drivkraft för att kontinuerligt driva tillväxt genom mätning och optimering. Vidare är du analytisk och är van vid att använda data för att fatta informerade beslut.
Är du den vi söker? Sänd in dina ansökningshandlingar, urval sker löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Made for Sales, Jonathan Olsson på nedan nummer.
ABAX är det snabbast växande telematikföretaget i Europa med egenutvecklad mjukvara och hårdvara av hög kvalitet. ABAX tjänster hjälper kunderna att hålla sig uppdaterade, bli effektivare och spara pengar genom att skapa en SaaS plattform i världsklass. Lösningen är en helt integrerad programvaruplattform som kan anpassas till framtidens innovativa tjänster. ABAX programvara är enkla att installera och intuitiva att använda. På ABAX arbetar över 300 anställda fördelade mellan försäljning, kundservice, marknadsföring, administration, kvalitet och produktutveckling. ABAX har kontor i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Nederländerna, Belgien, Polen och Storbritannien med huvudkontor i Larvik, Norge.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sophie Adamsson
0737795249
Ida Ekendahl
0737795249
Ida Ekendahl
Fredrik Alfthan