OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om rollen
I rollen som Regional People & Organisation Partner för region Mitt (Mälardalen och Dalarna) kommer du att arbeta strategiskt, operativt och taktiskt inom hela P&O-området. Rollen omfattar tre huvudområden; att vara med och driva en spännande transformation, att leda och driva P&O-arbetet inom din region samt stötta och utveckla chefer samt samverka ledning i P&O-frågor.
Som Regional P&O Partners i region mitt kommer du ha din utgångpunkt i Örebro området. Tillsammans region ledningen har P&O ansvar för regionens 2 sjukhus, 6 kliniker och 1 krematorie med sammanlagt ca 280 medarbetare.
Lokalt arbetar du i nära samarbete med Regional Operation Manager och verksamheternas chefer samt ingår i regionens ledningsgrupp. Inom AniCura Sverige ingår du i det svenska P&O teamet och du rapporterar till P&O Manager för AniCura Sverige. Vidare ingår även att leda och delta i olika övergripande utvecklingsprojekt och initiativ, skapa struktur, stötta i förändringsprocesser och säkerställa att vi arbetar på ett sätt som underlättar för våra verksamheter.
Med din kunskap och personlighet kommer du arbeta med, och stötta verksamheten i strategiskt viktiga områden såsom organisationsutveckling, rekrytering och kompetensförsörjning, lönebildning, arbetsrätt, förhandlingar och samverkan med de fackliga motparterna, ledarskapsutveckling och engagemang, arbetsmiljö och hälsa samt personaladministrativa uppgifter.
Vi erbjuder dig
- Att tillsammans med AniCura få möjlighet att vara med och driva den spännande tillväxt- och förändringsresa som företaget befinner sig på
- En stimulerande arbetsmiljö med goda möjligheter till personlig utveckling
- Frihet att ta ansvar och möjlighet att påverka
- Hos oss har vi en mycket passionerad yrkeskår och du får chansen att jobba verksamhetsnära
- Tjänstepension, friskvårdsbidrag och kollektivavtal
- En arbetsplats där du har möjlighet att ha med din hund
- Möjlighet att arbeta hemifrån ett par dagar i veckan.
Vem är du?
Som person är du ansvarsfull, kommunikativ, social och innehar hög integritet. Vidare är du förtroendeingivande och har förmåga att inspirera och engagera människor omkring dig. Att kunna koppla verksamhetens behov till P&O-arbetet är en förutsättning, likaså att du är van att kombinera operativt arbete med att coacha chefer, samtidigt som du kan växla mellan helhet och detaljer.
För att trivas hos oss tror vi att du drivs av att göra skillnad och att du tycker det är inspirerande att arbeta tillsammans med andra. Du är också trygg i att driva olika frågor, projekt eller förändring på egen hand. Du har ett strukturerat arbetssätt och kan effektivt hantera och prioritera i olika situationer som uppstår.
Vi söker dig som har en akademisk examen inom HR och minst 5 års erfarenhet av brett kvalificerat HR-arbete som stämmer med rollbeskrivningen ovan. Du har erfarenhet av att driva HR-processer och stötta samt utveckla chefer och ledning med fokus på förändring. Dina arbetsrättsliga kunskaper är mycket goda och du är van vid verksamheter med kollektivavtal, driva fackliga förhandlingar och samverka med de fackliga parterna. Därtill har du med fördel arbetat inom privat sektor, gärna inom olika branscher och trivs i bolag med hög förändringstakt. Du har med fördel vana att arbeta i personal- och bemanningsintensiv verksamhet samt med verksamheter som arbetar även obekväm arbetstid. Du formulerar dig med lätthet både på svenska och engelska.
Låter detta intressant?
Då är du välkommen in med din ansökan. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum 22 oktober 2023. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Om du har frågor om rollen vänligen kontakta P&O Manager Sara.Norgren@anicuragroup.com.