OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsförmedlingen är inne i en spännande förnyelseresa, som innebär en genomgripande reformering av myndigheten. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se Nu söker vi dig som brinner för kommunikation och som vill vara med på den resan.
Arbetsförmedlingens kommunikationsavdelning söker nu en press och informationsansvarig (RPI) till vårt marknadsområde Småland Blekinge med placering i Växjö, som vill vara med och utveckla den strategiska kommunikationen, såväl intern som externt.
Arbetsuppgifterna består i huvudsak i att vara ett kvalificerat stöd i kommunikationsfrågor till marknadsområdets chefer. Som regional press och informationsansvarig driver och utvecklar du kommunikationsarbetet genom att identifiera behov, planera och genomföra kommunikationsaktiviteter som stödjer verksamhetens utveckling.
Arbetet innebär också att sköta kontakter med media, att ge stöd och coaching till chefer i samband med kommunikationsinsatser. Du är också ett stöd i marknadsförings- och varumärkesfrågor inför större evenemang.
Du är kvalitetsorienterad och bra på att anlägga ett omvärlds- och kundperspektiv utifrån organisationens kommunikationsarbete.
Eftersom dina kollegor finns på andra orter är det viktigt att du är van att agera på egen hand, har ett eget driv och erfarenhet av att arbeta självständigt. Du har också en personlig mognad och en prestigelöshet i ditt sätt att bemöta externa och interna kontakter. För att trivas hos oss behöver du kunna leverera under tidspress även om du hanterar flera uppdrag parallellt. Det är en fördel om du har ett intresse för näringslivs- och arbetsmarknadsfrågor.
Resor i tjänsten förekommer.
Kvalifikationer:
Du har en utbildning på eftergymnasial nivå inom kommunikation eller media, alternativt motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt.
Vi söker dig som har minst 2 års erfarenhet av praktiskt kommunikationsarbete.
Erfarenhet av att planera, utveckla och koordinera både intern och extern kommunikation.
Du har en god förmåga att analysera kommunikationsbehov och att se detaljernas betydelse för helheten.
Tidigare erfarenhet av mediakontakter är meriterande.
Erfarenhet av arbete med sociala medier är meriterande, liksom erfarenhet av webbpublicering och In Design.
Du är självgående, initiativkraftig och uttrycker dig väl i tal och skrift.
Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten.
Övrigt
Anställningen är en tillsvidareanställning som föregås av 6 månaders provanställning. Arbetstiden är heltid men kan anpassas efter arbetsförmåga. Placeringsort är Växjö.
Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2016-09-04. Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” nedan. Fyll i formuläret och besvara frågorna. Bifoga ditt CV där du beskriver relevant arbetslivserfarenhet och utbildning samt ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740